استاندار خراسان ‌شمالی از اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا صالحی در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اظهار کرد: با توجه به اینکه سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی 15 میلیارد ریال بود هم اکنون به 200 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی فرصت خوبی به منظور رونق اشتغال این حوزه در استان است.

صالحی با اشاره به تخصیص سه هزار و 340 میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای برای اشتغالزایی در منطقه، افزود: با توجه به اینکه این اعتبار به صورت یارانه ای به تعاونی ها پرداخت می‌شود، امیدواریم با این اعتبار تعاونی ها رونق گرفته و اشتغال در آنان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در خصوص ضمانت های پرداخت این تسهیلات نیز مشکل خاصی وجود ندارد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا تعاونی ها دربخش اشتغال بیش از پیش فعالیت کرده و سهم خود را محقق سازند.

صالحی با بیان اینکه یک درصد از اشتغال ایجاد شده در استان توسط تعاونی ها انجام شده است، گفت: میزان اشتغال ایجاد شده به نسبت جمعیت استان مناسب است اما باید تعداد و اعضای شرکت ها تقویت شود.

وی یادآور شد: تعاونی های استان1.4 درصد از تعاونی های کشور و اعضای آن نیز 1.6 درصد را به خود اختصاص می‌دهند.

صالحی با اشاره به هدف گذاری ایجاد 950 هزار شغل در کشور، گفت: باید 10 هزار شغل خالص در استان و در دستگاه های اجرایی ایجاد شود که انتظار داریم 10 درصد از میزان اشتغال توسط تعاونی ها ایجاد شود.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی ها به منظور تسریع در رسیدن به اهداف، عنوان کرد: با توجه به اینکه سرانه درآمد مردم استان پایین تر از میانگین کشوری است، امیدواریم با تقویت تعاونی ها سرانه درآمد مردم استان افزایش یابد.

در این مراسم از 10 تعاونی برتر و شش تعاونی شایسته تقدیر در این جشنواره تجلیل شد.