مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان از پایان برداشت 20 هزار و 350 تن انبه امسال از باغ‌های هرمزگان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود گرگیج با اعلام این خبر گفت: این انبه‌ها از 2 هزار و 896 هکتار باغ برداشت شد که برداشت آن نسبت به پارسال تغییری ندارد.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های میناب با بیش از 15 هزار تن و رودان با بیش از 5 هزار تن بیشترین تولید محصول انبه را در استان دارد.

گرگیج خاطرنشان کرد: انبه‌های برداشت‌شده علاوه بر مصرف در استان و ارسال به کارخانه‌های فرآوری به استان‌های تهران، اصفهان، فارس و کرمان نیز فرستاده شد.

وی بابیان اینکه فصل برداشت انبه از نوع نارس آن برای تهیه ترشی از اواخر فروردین آغاز می‌شود ، تصریح کرد: 30 درصد محصول انبه در هرمزگان به‌صورت نارس برداشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: از انبه نارس به‌صورت تازه خوری، تهیه ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس استفاده می‌شود.

گرگیج اظهار کرد: ارقام محلی انبه در هرمزگان سبز انبه، چارک، کلک سرخ، مشک، عروس و هلیلی و ارقام وارداتی لانگرا، سندری و آلفونسو است.

وی بابیان اینکه زمان گلدهی درختان انبه اواخر دی تا نیمه فروردین است ، تصریح کرد: قدمت کاشت درخت انبه در میناب به 300 سال پیش می‌رسد و رویشگاه اصلی این درخت هندوستان است.

گرگیج ادامه داد: انبه میوه گرمسیری است و سرشار از ویتامین‌های آ، بی و سی، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان در پایان گفت: از چوب درخت انبه در ساخت وسایل چوبی و از مغز هسته آن در تهیه صابون استفاده می‌شود؛ پوست درخت انبه منبع خوبی از پانل است که در صنعت چرم‌سازی کاربرد دارد.