مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت:بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ برنامه توسط شش کمیته بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد شد

به گزارش مرور نیوز،  محمد علیپور طی نشست ستاد استانی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت : بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ برنامه توسط شش کمیته بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال به صورت ویژه ستاد بزرگداشت ۵ مهر سالروز شکست حصر آبادان و همچنین ستاد بزرگداشت ۹ مهر سالروز اولین شکست نیروهای بعثی در حمیدیه نیز تشکیل جلسه داد. اگر همت مردم حمیدیه و روستاهای اطراف آن نبود اهواز سقوط می‌کرد از این رو ۹ مهر باید در حد و اندازه خود گرامی داشته شود.

علیپور گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم حکاین از این دارد که فرهنگ عاشورا ما را به نقطه امروز رسانده است و این فرهنگ حرکت خود را درکشورهای مختلفی مثل عراق، یمن و سوریه پیش می‌برد و معطل نمی‌ماند. ما نیز به عنوان پایتخت دفاع مقدس در استان، باید عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنیم.

وی با تأکید بر لزوم فضاسازی شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس خطاب به نماینده شهرداری اهواز در این نشست گفت: شهرداری اهواز باید برنامه‌‌ دقیقی برای فضاسازی شهر داشته باشد. سال گذشته تمام المان‌هایی که شهرداری دارد، همه یا اجاره بودند یا تبلیغات غیر دفاع مقدس بود. امسال مثل سال گذشته نباشد.