استاندار کرمان با تاکید بر لزوم آینده نگری در خصوص تامین شغلی دانش آموزان گفت: در این خصوص طرحی تدوین شده که از دو ماه آینده به صورت پایلوت در استان اجرایی می شود.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رزم حسینی صبح شنبه در آیین بازگشایی مدارس با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دانش آموزان در جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور و انقلاب به جبهه رفتند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نظامی است که با صلح و نفوذ فرهنگی در همه جا کار انجام می دهد؛ باید ابعاد دفاع مقدس بازتعریف و تببین شود و تنها نباید به مراسمات ظاهری بسنده شود.

رزم حسینی بیان داشت: افرادی که اهل قلم هستند باید ویژگی های دفاع مقدس را تبیین کنند که چگونه 35 سال قبل دانش آموزی بدون هیچ انگیزه مادی برای اسلام و تعالی کشور جانش را نثار می کرد.

استاندار کرمان با شاره به فرا رسیدن ایام محرم ابراز داشت: امیدواریم علمای دین فلسفه ها و انگیزه های واقعی امام حسین (ع) را برای احاد جامعه تبیین کنند، امروز تمام مسئولان وظیفه دارند امام حسین (ع) را آنگونه که اسلام و تاریخ می گوید به واقع معرفی کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار کشوری معلمان رتبه اول معتمدان مردم را به خود اختصاص داده اند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ جهادی و خالصانه است، اذعان داشت: فرهنگ دفاع مقدس به دور از سیاسی کاری و جناح بندی است، بسیار مهم است کشوری بتواند هشت سال دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر بگذراند.

استاندار کرمان تصریح کرد: چرا ما اکنون در حوزه اقتصاد ناتوانیم و نمی توانیم اشتغال ایجاد کنیم؟ ما فقط فارغ التحصیلان بیکار تولید می کنیم و دانش آموزان امروزی مهارت نیاموخته اند.

وی افزود: مگر نظام آموزشی دولتی می تواند بی سوادی را ریشه کن کند و مدارس کپری و کانکسی جنوب کشور را آباد کند؟ اگر اینگونه است پس چرا در طول این 40 سال نظام آموزشی نتوانسته این کارها انجام دهد دلیل آن این است که برای انجام این کارها به نظام آموزشی مردم نیازمند هستیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز باید به جای ساختمان سازی، دانش آموز نمازخوان و مجاهد اقتصادی بسازند، گفت: معین های اقتصادی و خیران مدرسه ساز باید دانش آموز خلاق دارای مهارت و کارآفرین تربیت کنند.

وی اذعان داشت: باید کشور را به سمتی ببریم که از همه ظرفیت ها استفاده کند و در استان کرمان امیدواریم که مسئولان اختیارات را واگذار کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ایران ریشه در تاریخ جهان دارد، افزود: ایران دارای تمدن و ادب است اما متاسفانه امروز ملت را یارانه بگیر حکومت مرکزی کرده ایم و این تحقیر ملت و دانش آموزان شهید است.

رزم حسینی تصریح کرد: افرادی چون حافظ، سعدی، ابن سینا و علمای دینی که مکتب تشیع را باقلم، فرهنگ و کلام گسترش دادند با اسلحه و عوام فریبی و خرافه گویی پیش نرفتند.

وی ابراز داشت: باید از هم اکنون به فکر اشتغال دانش آموزان باشیم و در کلاس درس کارورزی و مهارت را به آنها آموزش دهیم.

استاندار کرمان از تدوین طرح جدیدی در خصوص تامین شغلی دانش آموزان در شورای آموزشی کرمان خبر داد و گفت: این طرح از دو ماه آینده به صورت پایلوت در این استان اجرا می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه اجرا ما دکتری نیاز نداریم ما در این حوزه فقط به افراد کار بلد و دارای مهارت نیاز داریم، اظهار کرد: آیا موسسان تمام شرکت های نامدار جهان دارای مدرک دکترا هستند؟ مدیریت جهادی یعنی تلاش با تدبیر و درایت؛ مدیریت جهادی ساعت اداری نمی شناسد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز می توانند فرهنگ خانواده ها را تغییر دهند، افزود: انقلاب اسلامی این کار را انجام داد و تمامی دانش آموزان خانواده هایشان را متحول کردند، شما هم می توانید تحول ایجاد کنید. تنها در آرزوی کسب مدرک دکتری نباشید به اندازه کافی در جامعه دکتر داریم شما باید به فکر فرهنگ سازی و تحول باشید.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی ما رتبه متوسط رو به پایین است، بیان داشت: در استان کرمان هیچ نهادی نباید خودش را جدا ببیند و هیچ گروه سیاسی حذف نخواهد شد و تمامی نهادها و گروه های سیاسی باید در تعالیم استان نقش و همکاری داشته باشند.

رزم حسینی تصریح کرد: ما به دنبال تعالی هستیم در چین دو دقیقه زندگی مردمشان مثل هم نیست و در هر ثانیه در دنیا رشد می کنند؛ این یعنی مشی امام علی (ع) که دو روز یک مسلمان نباید مثل هم باشد اما متاسفانه ما سال هایمان هم مانند هم شده است.

استاندار کرمان اظهار کرد: ان شاالله به برکت اقتدار ملی ایران و تدابیر مقام معظم رهبری کشوری مبتنی بر ارزش های اسلامی و رو به رشد بسازیم.