رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: مهاجرت پرندگان به سمت تالاب ها، آبگیرها و رودخانه های منطقه شمال استان خوزستان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد قلی نژاد گفت: مهاجرت پرندگان به سمت تالاب ها، آبگیرها و رودخانه های منطقه شمال استان خوزستان آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی گونه های مختلف پرندگان مهاجر را شامل انواع مرغابی، غاز، پرندگان شکاری شامل باکلان(قره قاز)، انواع اردک، کشیم و سایر پرندگان عنوان کرد و اذعان داشت: تعدادی از این پرندگان مهاجر در مسیر کوچ در رودخانه دز و نیز تالاب ها و میکروتالاب های شمال خوزستان توقف کرده و سپس به تالاب های شادگان، هورالعظیم و دیگر آب های گرم جنوب استان مهاجرت می کنند.

قلی نژاد تصریح کرد: گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر نیز تا پایان فصل سرما در زیستگاه های شمال خوزستان بسر برده و زاد و ولد می نمایند.

پرندگان مهاجر در زیستگاه های حاشیه رودخانه دز، بالارود، سخیری، دریاچه سد دز، تالاب ها و میکروتالاب های حاجات، باقر، میانرود و زاویه ها و عباس آباد فصل پاییز و زمستان را سپری می کنند و فروردین ماه به مناطق سردسیر بازمی گردند