معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کشت محصول با ارزش زعفران در این استان گفت: 150 تن پیاز زعفران از خراسان برای استان تهیه‌شده است.

به گزارش مرور نیوز، گل بابا بنائیان سفید بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان، ضمن بیان اینکه صنایع تبدیلی زعفران در دستور کار این است، تاکید داشت: زعفران یک گیاه ارزشمند است که علاوه بر کاربرد در صنایع غذایی در صنایع دارویی و صنعتی نیز به کار می‌رود و لذا تلاش می‌شود تا ایجاد صنایع فرآوری این محصول باارزش در استان پیگیری شود .

وی افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح این محصول در استان پیگیری می‌شود لذا ۱۵۰ تن پیاز زعفران از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی خریداری شده که تلاش می‌شود با تأمین و تهیه ارقام مرغوب و سالم این محصول شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم .

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه محصول زعفران در برخی از مناطق آب و هوایی سازگار است و بیشتر در این مناطق کشت می‌شود، تصریح کرد: بیش از 75 درصد مزارع زعفران سمنان در شرق استان و در شهرستان‌های میامی، شاهرود و دامغان واقع است .

بنائیان با بیان اینکه بیشتر کشت محصول زعفران استان سمنان در شاهرود است، افزود: 56 درصد از مزارع این محصول در شهرستان شاهرود قرار دارد .

وی به زمان کاشت و برداشت این محصول نیز اشاره کرد و گفت: کاشت این محصول با توجه به نوع اقلیم از اواخر تیرماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد و برداشت آن نیز از اواسط مهرماه آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد.