معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: دومین محموله ی صادراتی گندم به میزان ٣١ هزار تن طی مهرماه سال جاری در بندرامام خمینی(ره) در حال بارگیری است.

به گزارش مرور نیوز، ابوطالب گرایلو با اشاره به رونق صادرات غیرنفتی در راستای اقتصاد مقاومتی و تداوم بارگیری گندم در این مجتمع بزرگ بندری بیان داشت: در ادامه ی صادرات محمولات گندم تولید داخلی به خارج از کشور، دومین محموله ی صادراتی گندم کشور که حاصل تولیدات کشاورزان خوزستانی است، با همکاری شرکت غلات و خدمات بازرگانى استان خوزستان در این مجتمع بندری با بهره گیری از امکانات مهیا و مناسب برای انبارش و بارگیری، صادر می شود.

وی در ادامه افزود: بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از امکانات مناسب نگهداری و بارگیری در حجم و ابعاد بزرگ محمولات به عنوان یکی از  مبادی مهم و عمده در کشور برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی  از جمله غلات مورد توجه بازرگانان  بوده است.

گرایلو با اشاره به پهلوگیری کشتی پاسیفیک هارمونی در بندرامام خمینى (ره) که قرار است این محموله را به مقصد ایتالیا حمل نماید افزود: عملیات حمل  زمینی این محموله که حدود ٣١ هزار تن می باشد در ١٣ مهرماه آغاز شده و عملیات بارگیری به کشتی نیز با سرعت و کیفیت مطلوب در حال انجام می باشد.

گفتنی است؛ نخستین محموله صادراتی گندم به میزان ٣٠ هزار تن در خرداد ماه سال جارى از بندرامام خمینی(ره) صادر گردید.