مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: نخستین قرارداد توسعه میادین نفتی در این شرکت در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی، تا دی ماه امسال با شرکت های واجد صلاحیت امضا شود.

به گزارش مررو نیوز، بیژن عالی پور گفت: از سال گذشته تا نیمه نخست سال جاری، 8 تفاهم نامه همکاری با شرکت های خارجی و داخلی برای توسعه 4 میدان کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان امضا شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه ها، شرکت های مورد اشاره شش ماه مهلت داشته اند تا پیشنهاد و طرح فنی و عملیاتی خود را برای توسعه و افزایش تولید این میادین ارائه کنند که تعدادی از این شرکت ها برنامه های خود را ارائه داده و هم اکنون کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب در حال بررسی های فنی، حقوقی و اجرایی این پیشنهادها هستند.

عالی پور تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود تا حدود دو ماه آینده مذاکرات با شرکت هایی که طرح نهایی توسعه یکی از میادین را به پایان رسانده اند ،به اتمام برسد و پس از آن نخستین قرارداد توسعه میادین بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی امضا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره فعالیت های این شرکت در زمینه توسعه و ازدیاد برداشت از میادین توضیح داد: فعالیت های مناطق نفت خیز جنوب در این زمینه به 2 بخش "میدان محور" و "عملیات محور" تفکیک می شود؛ فعالیت های "میدان محور" مربوط به توسعه 4 میدان کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی است که شرح آنها گفته شد و تکلیف دو میدان از ۴ میدان  تا پایان سال مشخص خواهد شد.

وی افزود: بخش دوم، فعالیت های "عملیات محور" است که به  همین منظور  تعداد عملیات مورد نیاز (شامل حفاری چاه‌های جدید ، امور چاه محور و تاسیسات سطح الارضی) جهت افزایش تولید از 11 مخزن از مخازن تحت سرپرستی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نهایی شد و از طریق برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران به وزارت نفت ارسال گردید که با ابلاغ این برنامه به مناطق نفت خیز جنوب و اجرای آن بسیاری از مشکلات و موانع تولید مرتفع خواهد شد.