‌نخستین سیلوی گندم استان هرمزگان با 70 درصد پیشرفت کاری در دست ساخت است.

‌به گزارش مرور نیوز، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه گندم تولیدی در هرمزگان در حال حاضر به انبار‌های روباز و یا سیلو‌های استان‌های فارس و کرمان فرستاده می‌شود،  توضیح داد: این سیلو که ساخت آن از ابتدای امسال در حاجی آباد آغاز شده است با ظرفیت 600 هزار تن، در زمینی به مساحت چهل هزار مترمربع ساخته می‌شود.

طهماسب غلامپور با اشاره به اینکه هزینه ساخت این سیلو 170 میلیارد ریال است که بخش خصوصی آن را تامین می‌کند، عنوان کرد: این سیلو شش کندو هر یک به ظرفیت 10 هزار تن دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: نگهداری و ذخیره سازی گندم، جلوگیری از هدر رفت و ضایعات، فراهم ساختن بستر تولید بیشتر محصول، تکمیل زنجیره تولید، جذب حداکثری محصول تولیدی و اشتغالزایی از اهداف ساخت سیلوی گندم در هرمزگان است.

غلامپور با بیان اینکه با بهره برداری از این سیلو 20 نفر مشغول بکار می‌شوند، اظهار کرد: این طرح که پایان امسال به بهره برداری می‌رسد برای گندم‌های تولیدی استان‌ کافی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه چمران دو و شیرودی مهمترین ارقام کشت گندم در هرمزگان است، تصریح کرد: 13 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان با تولید سالانه حدود 60 هزار تن به کشت گندم اختصاص دارد.