مدرسان دانشگاه علمی کاربردی دانشکده خبر اهواز گفت: ارزش خبری شهرت بیشترین ارزش خبری در مطبوعات استانی را در بر دارد؛ بنابراین بیش از آنکه مردم محور باشند مسئول محور هستند.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، زینب شریفی از مدرسان دانشگاه علمی کاربردی دانشکده خبر اهواز امروز (29 مهر) در نشست خبری که با سید محمد رضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان برگزار شد به لزوم حرفه ای بودن مطبوعات اشاره کرد و گفت: در طی نیم سال دوم 95 از 8 روزنامه کثیرالانتشار به عنوان نمونه آماری از مطبوعات سنتی استان خوزستان انتخاب شدند و به بررسی این سوال مهم( آشنایی با رسالت حرفه ای خبرنگاری) پرداخته شده است.

وی گفت: در این پژوهش از جمله سازمان های برجسته در خبر مطبوعات می توان به هیئت فوتبال اشاره کرد که دلیل اصلی آن پتانسیل و فوتبال خیز بودن استان است. همچنین استانداری به عنوان یک ارگان تصمیم گیری دومین ارگان برجسته خبری در مطبوعات است.

مدرس دانشکده خبر از دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: متأسفانه موضوعات فرهنگی رتبه ششم را از مطبوعات سنتی استان کسب کرده است.

شریفی در بررسی موضوعات اخبار مطبوعات سنتی گفت: بیشترین موضوع به مسائل اجتماعی و سپس اقتصادی و در آخرین رتبه حواشی های سیاسی پرداخته شده است این در حالی است مسائل احزاب و سیاسی در فضای مجازی بیشتر به آن پرداخته می شود.

وی افزود: منبع خبری نامشخص بیشترین آمار مربوط به خود را دارا است که رتبه دوم منابع مطبوعات سنتی مربوط به خبرگزاری ها است.

مدرس دانشکده خبردانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: خوزستان انعکاس خوبی با ارگان ها داشته است و این را می توان از تیتر های مثبت متوجه شد که بیشترین فراوانی را به خود اختصاص می دهد.

شریفی خاطر نشان کرد: در مطبوعات و اخبار محلی خوزستان بیش از نیمی از اخبار مربوط به شهر اهواز است.

مدرس دانشگاه علمی کاربردی اهواز از دانشکده خبر با اشاره به ارزش خبری شهرت که بیشترین ارزش خبری در مطبوعات استانی را در بر دارد گفت: متأسفانه مطبوعات استان بیش از آنکه مردم محور باشند مسئول محور هستند.

وی گفت: با اشاره به اینکه در دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه ملی استان هیچ نوع رشته و حرفه روزنامه نگاری وجود ندارد از مسولئین ذیربط درخواست بررسی این موضوع مهم را دارم.

شریفی در پایان پرورش نیروی انسانی حرفه ای، برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنیین به کارگیری دانشجویان فارغ التحصیل دانشکده خبر به عنوان کار آموز توسط سر دبیرها را جهت بهبود کار رسانه ای در استان پیشنها کرده است.