‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 750 هزار تن گندم اهدایی هندوستان به افغانستان از طریق این استان ترانزیت شده که نخستین محموله آن با 130 هزار تن از 10 آبان وارد بندر چابهار و سپس به میلک و زرنج حمل خواهد شد.

‌به گزارش مرور نیوز ‌به نقل از استانداری سیستان وبلوچستان؛ سکینه اشرفی در کارگروه امور اقتصادی با بیان اینکه بر اساس قرارداد سه جانبه ایران، افغانستان و هندوستان مقرر شده است 750 هزار تن گندم هندوستان در بازه زمانی یک سال و نیم از طریق سیستان و بلوچستان به مقصد افغانستان حمل شود، افزود: بخش نخست این محموله 10 آبان امسال به مدت سه ماه با حدود چهار هزار و 700 دستگاه کامیون از مسیر چابهار- میلک به کشور افغانستان انتقال خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این محموله در چند روز آینده با هزار دستگاه کانتینر در بندر چابهار پهلو خواهد گرفت و در بازه زمانی مورد نظر از مسیر جاده‌ای مشخص شده حمل می‌شود.

معاون استاندار ادامه داد: این اقدام فرصت مغتنمی برای فعال شدن مسیر ترانزیتی چابهار- میلک در کنار اشتغال زایی است.

اشرفی با اشاره به تشکیل پنج کمیته مشترک ایران و افغانستان اضافه کرد: اقتصاد و ترانزیت یکی از کمیته‌های مشترک ایران و افغانستان است که می‌توان از ظرفیت استان در نشست هفته آینده مسئولان کشوری در کابل نهایت استفاده را برد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که با توجه به طرح هیات دولت در کمیسیون اقتصادی مبنی بر تغییر مبدا از امارات به عمان که تاکید فراوانی نیز بر استفاده از بندر چابهار شده است، حمل این محموله سنجشی از قابلیت‌های این استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: در اولین محموله تلاش بر این است که منفعت مالی را در نظر نگیریم بلکه کسب صلاحیت حرفه‌ای ملاک باشد تا بتوان راه را برای سایر محموله‌های ترانزیتی با توجه به قابلیت‌های استان هموار کرد.