معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بر لزوم مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی کشاورزان برای بهره‌برداری از آب چاه‌های کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمدعلی نعمت‌نژاد با اشاره به شروع سال آبی 96-97 ، شروع فصل کشت پاییزه و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‎های آب کشاورزی از کشاورزان، باغداران و بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی خواست طبق سهمیه و حجم آب سالانه تعیین شده در پروانه‌های بهره‌برداری برداشت و مصرف آب داشته باشند.

وی افزود: ضروری است کشاورزان و بهره‌برداران با توجه به میزان آب تعیین شده در پروانه‌ها ضمن صرفه‌جویی در میزان مصرف و استفاده بهینه از آب چاه‌ها در مورد انتخاب الگوی کشت و همچنین سطح زیر کشت اراضی خود به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که در اثر اتمام سهمیه مجاز آب تعیین شده در پروانه‌ها و قطع آب چاه‌ها، متحمل ضرر و زیان احتمالی نشوند.

نعمت‌نژاد تاکید کرد: چنانچه به دلیل عدم استفاده بهینه، حجم و سهمیه آب مندرج در هر یک از پروانه‌های صادره به اتمام برسد و از جهت قطع آب چاه‌ها به کشاورزان و بهره‌برداران خسارت وارد شود، این شرکت مسئولیتی در خصوص خسارات وارده ناشی از قطع آب نخواهد داشت و مسئولیت آن بر عهده بهره‌برداران خواهد بود.