فرماندار بیله‌سوار گفت: ارزش پولی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز از گمرک بیله سوار در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش مرور نیوز،  آرام حلیم در ششمین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله سوار با اشاره به این‌که 61 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در شش ماهه نخست امسال در گمرک بیله سوار به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ارزش پولی این پرونده‌ها 31میلیارد و 824 میلیون ریال است که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از نظر تعداد پرونده‌ها 30 درصد افزایش و از نظر ارزش پولی 1465 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی افزود: در 6ماهه نخست امسال 2میلیون و 350هزار نخ انواع سیگار قاچاق، 1100 قلم انواع وسایل آرایشی قاچاق و حدود 6هزار و 210 لیتر گازوئیل و 60عدد لوازم جانبی ماهواره و 115  ساعت مچی قاچاق توسط عوامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کشف و ضبط شده است. 

حلیم با اشاره به این‌که سال گذشته تعزیرات حکومتی 77 فقره پرونده را در زمینه قاچاق کالا و ارز به ارزش دو میلیارد و 710 میلیون ریال رسیدگی کرده است، ادامه داد: در شش ماهه امسال نیز 109 پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان تشکیل یافته و متخلفان به 8میلیاردو 698 میلیون ریال محکوم شده‌اند و از این میزان 2میلیاردو 824 میلیون ریال وصول شده است . 

وی افزود: میزان پرونده‌های وارده و مختومه تعزیرات حکومتی در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش داشته است و میزان محکومیت از لحاظ ریالی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است. 

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به این‌که مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور اولویت نخست نظارت و بازرسی است، ابراز کرد: کالاهای سلامت محور از جمله تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی، انواع خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد سطح عرضه می‌شوند باید در اولویت کاری نظارت و بازرسی قرار گیرد 

وی تاکید کرد: باید افراد جامعه با آسیب‎های قاچاق و مبارزه با آن آشنا شوند و یک فرهنگ سازی در بین آنها انجام شود تا دیگر از کالاهای قاچاق استفاده نکنند و با معضلات آن در جامعه آشنا شوند.