مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل از تردد نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در 6 ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز ، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان با اعلام این خبر اظهار کرد:  از این میزان 75 درصد مسافر خارجی و 25 درصد مسافر ایرانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته‌ایم. 

وی با بیان این‌که 83 درصد مسافران عبوری از پایانه مرزی پیاده و 17 درصد هم سواره هستند، افزود : در 6 ماه اول امسال بیش از 75 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار توسط سه هزارو 309 دستگاه کامیون صادر و حدود 52 هزار تن کالا نیز ترانزیت خروجی شده‌اند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـــــل عمده کالاهای صادراتی و ترانزیت خروجی شده را کاشی، شیشه، قیر، نمک، سیلیس، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل، سیب زمینی، ام دی اف، آب معدنی، اتومبیل سواری و نئوپان اعلام کرد. 

رحمتی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل پایانه مرزی بیله سوار برای استقبال و پذیرائی از زائران آذری با ایجاد موکب خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته 2 هزار نفر از طریق این پایانه عازم کربلای معلی شده‌اند و امسال نیز طبق پیش‌بینی‌ها ورود اتباع آذری و گرجستان سه برابر خواهد بود که همه تمهیدات لازم انجام شده است. 

 وی ابراز کرد : براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه عازم عراق می‌شوند. 

وی افزود : بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـــــل جهت هماهنگی و جابجایی زائران حسینی استان در مرز خسروی استان کرمانشاه حضور خواهند یافت.