مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه میزان مطالبات گندمکاران استان را 360 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، مظفر رحیمی  کل بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان را حدود 846 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 486 میلیارد تومان از این پول به کشاورزان پرداخت شده است.

رحیمی مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه از دولت را مبلغی بالغ بر 360 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه گندمکاران استان در مضیقه اند، ادامه داد: برخی از گندمکاران استان به ادعای خودشان هنوز هزینه برداشت گندم به کمباین دارها را پرداخت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه گندمکاران استان برای خرید نیازمندی‌های سال زراعی جدید نقدینگی ندارند، افزود: اگر مطالبات گندمکاران استان پرداخت نشود، کاهش میزان کشت محصول در سال زراعی پیش رو  در استان دور از انتظار نخواهد بود.

رحیمی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در کشور برای مراجعه گندمکارانی که هنوز مطالباتشان پرداخت نشده به بانک های کشاورزی و دریافت حواله خرید بذر و کودشیمیایی به جای مطالباتشان اظهار کرد: در استان کرمانشاه چنین موضوعی تاکنون مطرح نشده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نامه نگاری‌ها و مکاتبات زیادی برای پرداخت مطالبات گندم کاران از سوی نمایندگان و مسئولان استان انجام شده‌، بیان کرد: بنا به آخرین اظهارات مسئولین کشوری(آقای نوبخت) پرداخت کامل مطالبات گندمکاران ظرف دو سه هفته آینده و نهایتا تا پایان آبان انجام خواهد شد.

وی  ابراز کرد: در سال زراعی گذشته 646 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه در 70 مرکز خرید در این استان خریداری شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه  در ادامه با اشاره به خرید 9000 تنی کلزا از کلزا کاران استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته بیان کرد: این میزان کلزا در 17 مرکز خرید استان خریداری شده که تمامی پول کلزاکاران که بیش از 24 میلیارد تومان بوده نیز به‌روز پرداخت شده است.

رحیمی با اشاره به افزایش تولید بیش از 4.5 برابری کلزا در سال زراعی گذشته در استان کرمانشاه نسبت به سال ماقبل آن، پیش بینی کرد: در سال زراعی پیش رو نیز شاهد افزایش چهار برابری تولید کلزا در استان کرمانشاه باشیم.