فرماندار یزد با اشاره به اثرات مخرب مواد مخدر و اعتیاد به ویژه بر روی جوانان و خانواده‌های آنان گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد در برخی از مدارس شهرستان به صورت پایلوت با هماهنگی کارشناسان آموزش و پرورش اجرا می‌شود .

به گزارش مرور نیوز، «مصطفی سالاری» در جلسه شورای آموزش و پرورش یزد گفت: در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان برای آموزش طرح‌های پیشگیرانه مصرف مواد مخدر و اعتیاد برای گروه‌های خاص برنامه‌ریزی صورت گرفته است .

وی خواستار اجرای این طرح در برخی از مدارس شهرستان به صورت پایلوت با هماهنگی کارشناسان آموزش و پرورش شد و ادامه داد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضروری است تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری استفاده نماییم .

فرماندار یزد اضافه کرد: باید با استفاده مناسب از ابزارهای جدید اطلاع رسانی نسبت به آموزش و انتقال مفاهیم و پیام‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیامدهای مصرف آن گام برداریم .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از ارائه نظرات سازنده و کارشناسانه صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: شورا محلی برای بیان صریح و شفاف نظرات و ارائه راهکارهای کارشناسی اعضای آن به منظور رفع مسائل و مشکلات است .

فرماندار یزد با بیان این‌که طبق قانون عوارض ساخت و ساز از شهرداری‌ها باید به شورای آموزش و پرورش همان شهرستان اختصاص یابد تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان بعد از گذشت چند سال درآمدها و هزینه‌های مربوط به این سهم با هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد انجام خواهد گرفت .

سالاری با اشاره به وجود مسائل و مشکلات عدیده در برخی از مدارس اطراف شهر یزد تصریح کرد: به منظور شناسایی مسائل و مشکلات مدارس بازدیدهای دوره‌ای برنامه‌ریزی شده است که انتظار داریم در هر بازدید تعدادی از اعضای شورا نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم برای رفع چالش‌های موجود راهکاری عملیاتی پیشنهاد و اجرایی شود .

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد ابراز کرد: با توجه به سردی هوا در روزهای آینده، اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی مدارس و عایق پشت بام مدارس مورد تأکید است .