مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: مسجدسلیمان، هفتکل و لالی بیش ترین نرخ بیکاری را در استان دارند.

به گزارش مرور نیوز، سیدنور محمدپور در هفتمین نشست کار گروه اشتغال استان- که در استانداری خوزستان برگزار شد- گفت: طبق سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری خوزستان در سال ۹۰ حدود ۲۵/۷ درصد بوده که این رقم در آخرین سرشماری نفوس و مسکن - که در سال ۹۵ انجام شد- به ۱۴/۳ درصد رسید.

دبیر کار گروه اشتغال خوزستان با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی جمعیت شاغل خوزستان در فاصله زمانی بین سال های ۹۰ تا ۹۵ اظهار کرد: جمعیت فعال استان نیز در این مدت پنج‌ساله حدود ۱۵۴ هزار نفر افزایش یافته است.

وی خبر داد: در حال حاضر بیش ترین نرخ بیکاری استان مربوط به شهرستان‌های مسجدسلیمان (۲۲/۷)، هفتکل(۲۱/۵) و لالی(۲۱/۴) است و البته برخی شهرستان ها هم مثل خرمشهر و شادگان که سال ۹۰ نرخ بیکاری بالایی داشته‌اند اکنون به میزان قابل توجهی این نرخ بیکاری بهبود پیدا کرده است به طوری که در خرمشهر تک رقمی و به ۹ درصد و در شادگان از ۳۷ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

محمدپور با بیان اینکه خوزستان جدیداً به عنوان یکی از سه استان برتر کشور از لحاظ نرخ بیکاری فصلی معرفی شده تصریح کرد: نرخ بیکاری استان که در سال ۹۲ به میزان ۲۰/۸ درصد بود در سال ۹۶ به ۱۵/۳ درصد تغییر پیدا کرده که در کل می‌توان یک کاهش ۵/۵ درصدی را در نرخ بیکاری فصلی استان مشاهده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان گفت: لازم است که تمامی دستگاه های متولی اشتغال در استان دست به دست هم داده و با همکاری و مشارکت نرخ بیکاری استان را بار دیگر کاهش داده و از این رقم ۱۱/۴ درصدی به زیر ۱۰ درصد برسانند