معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های بین‌الملل در سال گذشته، امسال نیز دومین دوره برگزار شد که طی آن 4 نفر از فراگیران لبنانی در دوره کشت و پرورش زعفران شرکت کردند.

به گزارش مرور نیوز، «فرشاد پیله‌چی» گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های بین‌الملل در سال گذشته امسال نیز دومین دوره بین‌الملل برگزار شد که طی آن 4 نفر از فراگیران لبنانی در دوره کشت و پرورش زعفران شرکت کردند و هم‌اکنون در کشور لبنان در مشغول به کاشت آن هستند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: این معاونت طی سه ماه گذشته بالغ‌بر 3500 نفر در غالب 131 دوره آموزشی، تحت آموزش قرار داده است. در تابستان بالغ‌بر 20 عنوان دوره جدید توسط مرکز برگزار شد. اما علاوه‌بر دوره‌های جدیدی که برگزار شد، با برنامه‌ریزی مستمری که بوده 65 درصد رشد در عنوان دوره‌های برگزارشده و 240 درصد رشد در شمار فراگیران شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال 96 مرکز آموزش جهاد دانشگاهی قزوین با دو هدف اصلی برگزاری دوره‌های اشتغال‌زا از قبیل برنامه‌نویسی اندروید، حسابداری، دستیار کنار دندان‌پزشک، تربیت متصدی آزمایشگاه، کشت و پرورش زعفران، کشت و پرورش قارچ و ایجاد دوره‌های مهارت‌افزا برای افراد شاغل از قبیل دوره‌های تخصصی شاغلین صنایع، سازمان‌ها و با تمرکز بیشتر بر این دو محور در گروه‌های آموزشی علوم رایانه، کشاورزی، پزشکی، فنی و مهندسی، صنعت، آموزش عالی، زبان‌های خارجه، علوم انسانی و مجازی در حال فعالیت است.

پیله‌چی افزود: با توجه به وجود مشکلات موجود در بحث اشتغال هم‌چنان در حال تحقیق، بسترسازی و برگزاری دوره‌های شغلی جدید و متناسب با نیاز شغلی جامعه و استان، در حوزه‌های مختلف از قبیل فناوری اطلاعات، پزشکی و کشاورزی از جمله بازی‌سازی، آموزش تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موبایل هستیم.

وی اظهار کرد: پیرو تعاملاتی که جهاد دانشگاهی با بسیج سازندگی استان برنامه‌ریزی شد که جهاد دانشگاهی افرادی را که در دوره‌های کشاورزی از جمله کشت و پرورش زعفران، کشت و پرورش قارچ، کشت و پرورش گیاهان دارویی را تربیت کند و آن‌ها موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره می‌شوند طی مراحلی بتوانند وام‌های خوداشتغالی بسیج سازندگی دریافت کنند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین تاکید کرد: هم‌اکنون دو دوره کشت و پرورش زعفران برای نخستین بار در استان توسط مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی برگزار شده است.