مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بهره برداری از پایانه نفتی بندر شهید رجایی در دو سال آینده صورت می گیرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد راستاد مهم ترین پروژه توسعه سازمان را در بنادر کل کشور تکمیل طرح توسعه ای فاز دوم ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی عنوان و اظهار کرد: همینک این بندر در مرحله تجهیز است و مراحل مونتاژ جرثقیل های کانتینری فاز دوم ترمینال دوم بندر شهید رجایی  در حال اجرا است.

وی ادامه داد: متعاقب آن آغاز عملیات اجرایی ترمینال سه کانتیری بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد که جزء پروژه های بسیار مهم و راهبردی ما در بنادر کشور محسوب می شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: بالغ بر 860 میلیارد تومان سرمایه گذاری زیربنایی ترمینال سه کانتینری بندر شهید رجایی خواهد بود و پیش بینی می شود از توان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری روبنایی تجهیزات استفاده شود.

راستاد با بیان اینکه در بندر شهید رجایی عملیات اجرایی توسعه پایانه نفتی آن شروع شده است، گفت:  این پروژه دارای 160 میلیارد تومان اعتبار است و پیش بینی می شود طی دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی یکی دیگر از اولویت های مهم  سازمان را در توسعه بنادر توسعه بندر چابهار  دانست و بیان کرد: فاز یک این بندر تکمیل شده و زیربناهای آن آماده بهره برداری است و در حال ورود تجهیزات به  این بندر هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: موافقت خوبی با کشور هند برای سرمایه گذاری تجهیزاتی و بهره برداری از پایانه بندر چابهار بدست آمده است و به طور حتم شرایطی که در بندر چابهار محقق می شود کمک خیلی بزرگی به توسعه ترانزیت و فعال شدن محور شرق و واردات و صادرات ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار خواهد بود.

راستاد تصریح کرد: در سایر بنادر کشور از جمله بنادر کوچک و بزرگ نیز طرح های متنوع و متعدد توسعه ای در حال اجرا و یا در دستور کار قرار دارد که امید است به مرور شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها باشیم.

وی، ظرفیت فعلی بنادر کشور را حدود 217 میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: با طرح های توسعه میزان قابل توجهی به ظرفیت بنادر کشور اضافه می شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد قابل توجه تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در سال جاری خبر داد و متذکر شد: بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم ترین بنادر کشور بالغ بر 30 درصد رشد حمل و نقل بارگیری کانتینری داشته است و همچنین در سایر بنادر جنوبی کشور نیز شاهد رشد تخلیه و بارگیری بودیم.  امید می رود که با روندی که در نیمه اول سال بوده بتوان یک دستاورد خیلی خوبی در حمل و نقل دریایی کشور و تخلیه و بارگیری در نقاط مختلف کشور تا پایان سال وجود داشته باشد.