رئیس اداره بهزیستی دزفول از انصراف 33 زوج از طلاق توافقی با مشاوره ارائه شده از سوی کارشناسان این اداره خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، فریدون عبدی، رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: براساس طرح ارائه شده از سوی بهزیستی این شهرستان پرونده های طلاق در دادگاه برای بررسی بیش تر و جلوگیری از طلاق به بهزیستی ارجاع داده می شود تا پیش از ثبت طلاق مشاوره های لازم صورت گیرد و زوج هایی که امید به زندگی دوباره دارند دوباره به زندگی زناشویی بازگردند.

وی تصریح کرد: قبلا 6 مرکز مشاوره ازدواج زیرنظر بهزیستی دزفول فعال بود که با پیگیری انجام شده تعداد این مراکز به 10 مرکز افزایش یافت و این مراکز جوابگوی نیاز شهروندان هستند.

طلاق توافقی

عبدی با بیان اینکه 90 درصد طلاق هایی که در دزفول ثبت می شود، طلاق توافقی است اذعان داشت: در 6 ماهه نخست امسال 292 پرونده طلاق از دادگاه دزفول به بهزیستی ارجاع داده شد که از این تعداد 135 پرونده طلاق توافقی بوده و علت مابقی این پرونده ها نداشتن تفاهم، ضرب وشتم، اعتیاد،سوء رفتار، خیانت، ناتوانی جنسی و بدبینی بوده است.

رئیس اداره بهزیستی دزفول در ادامه گفت: از تعداد پرونده های طلاقی که به بهزیستی ارجاع داده شد مشاوره های بهزیستی مانع طلاق توافقی 33 زوج شد،27 زوج سازش نکردند، 20 زوج با بهزیستی همکاری نکردند و پرونده 55 زوج در دست بررسی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مشاورزان بهزیستی در 4 تا 6 جلسه اقدام به برگزاری مشاوره با زوج ها می کنند و در برخی موارد در صورت نیاز این جلسات تا 10 جلسه افزایش می یابد