فرماندار مهران از اعلام آمادگی برای اسکان ۳۰ هزار نفر طی شبانه روز در مرز مهران خبر داد.

مراد ناصری در گفتگو با مرور نیوز اظهار داشت: با توجه به این که تلاش برای مهیا ساختن زیرساخت های اربعین ۹۶ با استفاده از همه ظرفیت های استان و کشوری و همه توان استان به خوبی به ثمر نشست، آنچه  که از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که زائران در کمال صحت و سلامت و آرامش کامل به کربلای معلی مشرف شوند و با صحت و سلامت به کانون خانواده باز گردند.

وی ادامه داد: تلاش کرده ایم که بتوانیم از همه ظرفیت ها و امکانات شهرستان و استان و هم خیرینی که در اقصی نقاط کشور در مرز بین المللی مهران به زائرینی که به این مرز مشرف می شوند خدمات ارائه دهیم.

مرز مهران

فرماندار مهران با اشاره به این که در چندین نقطه از حوزه شهرستان مهران امکانات لازم فراهم شده است، گفت: در نقطه صفر مرزی میدان اربعین از پل زائر تا پایانه مرزی مهران ایستگاههای مختلفی برپا شده است، در داخل شهر مهران که توسط خود مردم بومی مهران مدیریت می شود و در پارکینگ اربعین و همین طور در ۳ نقطه بخش صالح آباد که جمعا نزدیک به ۱۸ ایستگاه راه اندازی شده است که هر ایستگاه از یک تا ۲۰ موکب زیرمجموعه را شامل می شود که آماده خدمات دهی به زائرین می باشند.

ناصری افزود: در ایستگاه شماره یک که میدان اربعین است نزدیک به ۷۵ موکب در نظر گرفته شده است که از این تعداد موکب نزدیک به ۴۰ موکب مستقر شده است.

وی گفت: ایستگاه شماره دو که شامل ایست بازرسی بهرام آباد است که در این نقاط نیروی انتظامی و سپاه پاسداران از نظر اسکان و هم از نظر خدمات دهی خدمات را به زائران ارائه می دهند.

وی ادامه داد: ایستگاه سوم ترمینال برکت است که استان های معین در این نقاط قرار دارند، ایستگاه چهارم که خود شهر مهران است که توسط خود مردم مهران اداره می شود.

ناصری تصریح کرد: ایستگاه بعدی که ایستگاه پارکینگ اربعین است این ایستگاه که محل پارک نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ هزار خودرو است.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان مهران آمادگی کاملی را از نظر اسکان زائرین در این راستا دارد تمام مساجد مدارس و حسینیه ها و تکایا آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) است.

ناصری با اشاره به ظرفیت اسکان زائران در طول شبانه روز گفت: این شهرستان ظرفیت اسکان ۳۰ هزار نفر در شبانه روز را دارد که این شرایط مهیا شده است همچنین در داخل میدان اربعین که نزدیک به ۳۰ هزار مترمربع می باشد سپاه پاسداران امکاناتی را از نظر اسکان زائران  فراهم کرده است.