عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مراسم 13 آبان و‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به صورت همزمان در ساعت 9:30 صبح روز شنبه در 50 نقطه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز ، عباس سروری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه​ اظهار‌ داشت: مراسم 13 آبان و‌ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به صورت همزمان در ساعت 9:30 صبح روز شنبه در 50 نقطه استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم یوم الله 13 آبان با توجه به اقتضائات کنونی جهان، حرکت بزرگ و توفنده ملت مسلمان ایران در پاسخ قاطع به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی خواهد بود گفت: در این روز مردم کرمانشاه به سخنان سخیف و ابلهانه ترامپ نسبت به ملت ایران با انگیزه‌ای دوچندان مانند سالهای گذشته در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پاسخ قاطع و کوبنده خود را یاوه‌گویی ترامپ خواهند داد.

سروری با بیان اینکه اربعین حسینی هم تجلی حماسی مردم در مبارزه با استکبار جهانی است گفت: در مقطعی که 13 آبان شکل گرفت شرایط خاصی مانند شهادت تعدادی از دانش‌آموزان انقلابی به دست رژیم شاهنشاهی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 و تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال 43 از رویدادهای مهم این روزگار بود.

وی با بیان اینکه مانند خیلی از کشورهای دنیا که امروز قربانی تروریسم هستند مانند یمن، عراق، سوریه بحرین اصلی‌ترین و خونبارترین قربانی تروریسم مردم مظلوم ایران هستند بیان کرد: در وهله‌های مختلف با دستور آمریکا و ایادی آن و به دست استکبار جهانی اتفاقات ناگواری علیه ملت ایران روا داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روز 13 آبان امسال روز تجلی غیرت انقلابی، هیهات من‌الذله و مرگ بر آمریکا و به عنوان شعار اصلی راهپیمایی ضد استکباری خواهد بود عنوان کرد: این روز، روز استواری ملت ایران در برابر ترفندهای ظالمانه استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه در روز 13 آبان رأس ساعت 8 صبح زنگ استکبارستیزی در تمام مدارس استان کرمانشاه نواخته خواهد شد گفت: قبل از خطبه نماز جمعه این هفته نیز سخنرانان پیرامون این روز در پاسخ به یاوه‌گویی‌های احمقانه ترامپ و حضور یکپارچه مردم در تظاهرات 13 آبان با شعارغیرت دینی و من یک سپاهی هستم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

سروری با بیان اینکه بیش از 200 سخنران در نقاط مختلف استان به ایراد سخنرانی پیرامون روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواهند پرداخت بیان کرد: حضور یکپارچه هیأتهای مذهبی با پرچم عزای امام حسین (علیه‌السلام)، خانواده شهدای مدافع حرم، جانبازان و ایثارگران، برپایی غرفه و ایستگاه‌های صلواتی، انتشار ویژه‌نامه و مجله دانش‌آموزی و برگزاری کرسی آزاداندیشی دانشجویی از دیگر برنامه‌های ویژه این روز است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مقطع متوسطه شرکت کننده در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی کتاب جغرافیای خود را جهت معرفی خلیج فارس به نشانه اعتراض به سخنان ابلهانه ترامپ در مورد این موضوع به روی دست حمل خواهند کرد عنوان کرد: تا ترامپ با مسائل جغرافیای کشور آشنا شود و کمپین دانش‌آموزی داوطلب تدریس خصوصی جغرافیا به ترامپ نیز برپا می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مسابقه کتابخوانی «چرا مرگ بر آمریکا» در مدارس استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: قرائت وصیتنامه دانش‌آموزان شهید استان در ایام منتهی به 13 آبان، برگزاری تربیون آزاد در مسیر تجمع مردم، نشست انقلاب دوم نماد استکبارستیزی و غبارروبی مزار شهدا توسط دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های ویژه در دستور کار است.

وی از تجهیز استان کرمانشاه به یکی از قوی‌ترین سیستم صوتی کشور در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: اما متأسفانه در شرایط کنونی یک فضای مناسب برای برگزاری این تجمعات عظیم در استان کرمانشاه وجود ندارد.

سروری گفت: مردم با همه مشکلات و تحریم‌هایی که دشمن علیه ملت تحمیل کرده پای ارزشهای انقلاب و آرمانهای شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان متعلق به یک گروه خاص نیست و همه آحاد مردم در این روز نقش‌آفرین هستند افزود: حرکتهای موزیانه آمریکا به‌ عنوان عامل استکبار جهانی باعث شد تا مردم نسبت به زورگویی‌های آمریکا نفرت بیشتری پیدا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه​ با بیان اینکه امروز همه ملت ایران در جریان توطئه‌های آمریکا و بدزبانی و بدعهدی رؤسای جمهور آمریکا هستند افزود: سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا علیه ملت بزرگ ایران باعث شده یک اتحاد همه‌جانبه در برابر مواضع آمریکا در کشور ایجاد شود و این از برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با سلایق مختلف در روز 13 آبان خشم و انزجار خود را از سیاست‌های زورگویانه آمریکا در جهان اعلام می‌کنند خاطر‌نشان کرد: آمریکا هرگز استقلال کشور ما را نمی‌خواهد و هرگز خواهان امنیت و آرامش در ایران نیست.

سروری با اشاره به اینکه شعار "مرگ بر آمریکا" یک شعار خالی نیست بلکه یک فرهنگ عمیق استکبارستیزی است افزود: فرهنگ استکبارستیزی مردم ایران امروزه به یک فرهنگ و باور دینی و اعتقادی تبدیل شده و این فرهنگ نماد ایستادگی و مقاومت و فریاد حق‌طلبی مردم ایران است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه​ با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای پاسداشت این روز توسط اقشار مختلف مردمی به‌ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس تدارک دیده شده است گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی علمی در دانشگاه‌ها و مسابقات علمی در مدارس و همچنین برپایی نمایشگاه‌هایی با موضوع جنایات آمریکا علیه ملت ایران بخشی از این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه تجمع ضد استکباری از ساعت 9:30 صبح روز 13 آبان در شهر کرمانشاه آغاز می‌شود عنوان کرد: این تجمع در شهر کرمانشاه از مقابل مسجد جامع با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم آغاز می‌‌شود و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

سروری با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه امسال نیز همچون سال‌های گذشته اوج استکبارستیزی را به نمایش می‌گذارند افزود: امسال مردم جواب دندان‌شکنی علیه ترامپ و سردمداران استکبار در روز 13 ابان ارائه می‌دهند.