مدیر عامل شرکت ملی حفاری عمده مسئولیت این شرکت را در عملیات حادثه چاه 147 رگ سفید را در حال حاضر پشتیبانی اعلام کرد.

به گزارش مرورنیوز، سپهر سپهری که از زمان وقوع حادثه دکل ۹۵ شرکت ملی حفاری در محل حادثه حضور دارد گفت: دکل ۹۵ فتح یکی از جدیدترین دکل‌های شرکت ملی حفاری بوده  که از پارسال وارد ناوگان این شرکت شده است

وی با اشاره به این که، دکل ۹۵ فتح از ۱۰۰ روز پیش (۳۰ تیرماه) در محل حفاری مستقر شده بود، افزود: براساس برنامه زمان بندی این دکل، قرار بوده حفاری چاه ۱۴۷ رگ سفید در مدت ۱۲۹ روز به پایان برسد که در زمان وقوع این حادثه، ۹۹ روز از این برنامه گذشته و ۳۰ روز آن باقی مانده بود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با بیان این که از زمان وقوع این حادثه (هفتم آبان‌ماه) به همراه تیم معاونت فنی و همه همکاران ارشد شرکت ملی حفاری در محل حادثه حضور پیدا کردند، ادامه داد: با تشکیل ستاد بحران، کارگروه‌های عملیاتی از همان ابتدا در منطقه مستقر شده و کار خود را آغاز کردند.

سپهری، عمده مسئولیت شرکت ملی حفاری در این عملیات را در حال حاضر پشتیبانی اعلام کرد و افزود: احداث جاده‌های دسترسی، استخر تامین آب ( به میزان ۲۰۰ هزار بشکه)، خطوط لوله آب و محوطه ای برای استقرار مخازن گل حفاری از جمله اقدامات پشتیبانی انجام شده است.

وی با تاکید بر این که از زمان وقوع حادثه چاه ۱۴۷ رگ سفید، همکاری مشترکی میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در حال انجام است، ادامه داد: براین اساس هر روز جلسه های مشترکی در سطح کمیته های مدیریتی عالی ۲ شرکت تشکیل شده و به تنظیم برنامه‎ها و هماهنگی کارها می پردازند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با بیان این که در حال حاضر نقش شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان کارفرمای اصلی پروژه و صاحب مخزن رگ سفید بسیار پررنگ تر از شرکت ملی حفاری است، افزود: احداث تاسیسات و جاده‌های دسترسی و مواردی از این دست از سوی این شرکت در حال انجام است.

سپهری تصریح کرد: با آماده شدن امکان دسترسی به آتش، نقش شرکت ملی حفاری ایران پررنگ تر خواهد شد و از آن زمان با برنامه ریزی صورت گرفته؛ به آتش یورش خواهیم برد.

گفتنی است؛ میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (درجنوب غرب) محصور شده است.

این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.