مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: میزان آلودگی هوای بیشتر شهرهای لرستان به 10 برابر حد مجاز رسیده و در شرایط خظرناک می باشد.

به گزارش مرور نیوز ، مهرداد فتحی بیرانوند روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم‌اکنون هوای شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشکان در شرایط خطرناک قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه هوای شهرستان‌های دوره چگنی، خرم‌آباد و سلسله نیز در شرایط بسیار ناسالم قرارگرفته است، افزود: میزان آلودگی در این شهرستان‌ها نیز پنج برابر حد مجاز است.
فتحی بیرانوند اظهار کرد: هوای شهرهای دورود، بروجرد وازنا در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد به‌طوری‌که آلودگی در این شهرستان‌ها نیز به چهار و نیم برابر حد مجاز می رسد.
به گفته وی امروز سی و نهمین روز آلاینده استان لرستان در سال 96 است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان توصیه کرد که با توجه به آلودگی هوا مردم تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را کاهش دهند.
وی بیان کرد: به بیماران قلبی تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می‌شود در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند.
فتیح بیرانوند به مدیران مدارس و مهدهای کودک توصیه می‌شود کلیه فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس را حذف کنند.