طرح مسکن مهر درسال 1386 با هدف خانه دار شدن قشرهای ضعیف جامعه همزمان با سراسر کشور در جاسک آغاز شد و امروز با گذشت 10سال از عمر این ایده، 2هزار واحد مسکونی این شهرستان بدون زیر ساخت باقی مانده است.

به گزارش مرور نیوز، هم اکنون از مجموع 2 هزار واحد مسکن مهر شهرستان جاسک ، یک هزار و 500 واحد به صورت رسمی تحویل متقاضیان شده است، اما نبود مسجد، پارک، کمبود انشعابات فاضلاب، تلفن ثابت، مدرسه و پاسگاه پلیس از مهم ترین مشکلات موجود در مسکن مهر این شهرستان بر شمرده می شود.
تعجیل مسئولان دولت پیشین در واگذاری واحدهای مسکن مهر سبب شد برخی وعده ها در زمینه تکمیل این طرح عملی نشود و همین موضوع سبب نارضایتی متقاضیان و مالکان است.
اجرای این طرح در جاسک توسط 6 شرکت تعاونی در زمینی به مساحت 20هکتار آغاز شد و هم اکنون بیش از 3هزار نفر در ساختمان های آن ساکن هستند.
یکی از ساکنان مسکن مهر جاسک گفت: یکی از مهم ترین مشکلات مسکن مهر نبود مدرسه و مسجد در این منطقه است.
علی شمس الدینی افزود: هنگام احداث منازل مسکن مهر طرح ساخت مسجد در آن جانمایی شد اما با وجود تکمیل واحدها، احداث مسجد نیمه کاره رها شده است.
عبدالله کارگری از دیگر ساکنان مسکن مهر هم از مهم ترین مشکلات ساکنان را نصب نشدن انشعابات آب و فاضلاب ذکر و بیان کرد: فاضلاب خانگی برخی از ساکنان درجوی های مجاور ساختمان های مسکن مهر جاری می شود که این موضوع دارای خطرات بهداشتی زیادی است. وی ادامه داد: نبود پارک محله و پاسگاه نیروی انتظامی در مسکن مهر از دیگر مشکلات ساکنان این منطقه است.
مدیرعامل تعاونی کارکنان دولت مسکن مهر با بیان اینکه تکمیل مساجد نیمه کاره مسکن مهر امری ضروری است افزود: مسجد کانون عبادت است، عبادتی که تمامی جنبه ‌های زندگی مسلمانان را در بر می گیرد. محمد دادشاهی گفت: در صدر اسلام کارکردهای مسجد فقط به نماز و دعا و نیایش ختم نمی‌شد و در واقع تمام برنامه ‌های اجرایی مسلمانان در موضوع های مختلف مذهبی ،سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از صدر اسلام تاکنون در مسجد انجام می ‌شده است.  وی در خصوص احداث مسجد در مسکن مهر جاسک خاطر نشان کرد: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیارد ریال از سوی اداره راه و شهرسازی برای آن در نظر گرفته شد که آن اداره کل برای ساخت این مسجد با تعاونی ها همکاری نکرد و خود نسبت به عقد قرارداد با پیمانکار اقدام کرد که متاسفانه پیمانکار نسبت به تعهد خود سر باز زد و مسجد نیمه کاره رها شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جاسک نیز ضمن قول مساعد جهت پیگیری مشکلات ساکنان مسکن مهر گفت: مسکن مهر را می ‌توان از پرماجراترین طرح ‌های چند سال اخیر در کشور دانست که به رغم انتقادهای فراوان کارشناسان، توسط وزارت راه و شهرسازی دولت گذشته کلید خورد.
احمد گمتیلی با بیان این ‌که امروز مسجد در اولویت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش مهمی دارد، تصریح کرد: نیازمند فرهنگ مسجد هستیم و باید تمام امور بر محور مسجد باشد. وی اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی و مسئولان مربوط تلاش کنند موانع را برطرف کنند و مردم هم مطالبه و پی گیری کنند چرا که فرهنگ جامعه ما باید بر اساس فرهنگ مسجد محوری باشد و اگر فرهنگ مسجد محوری را زنده کردیم تعلیم و تربیت بر مبنای سبک زندگی اسلامی خواهد بود.
مسئول هیات امناء مسجد نیمه کاره مسکن مهر جاسک نیز گفت: در جوامع اسلامی، مسجد یکی از مهم ترین ارکان دین اسلام به شمار می رود ازاین رو عمده اتفاقات مهم که منشاء یک انقلاب و تحول بزرگ محسوب می‌شود، یا در مسجد روی داده، یا به گونه ای با مسجد در ارتباط بوده است. علی زارعی خاطر نشان کرد:هماهنگی لازم با خیران خارج از استان صورت گرفته است و در اسرع وقت ضمن برآورد هزینه برای تکمیل مسجد امام حسن مجتبی(ع) با مشارکت خیران اقدام می شود.
غلامحسن شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز  اعلام کرد: پروژه مذکور مربوط به بنیاد مسکن می باشد که در یک بازه زمانی کمکی نیز از سوی این اداره کل جهت اتمام پروژه صورت گرفته است و کار در تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان نیست.
شهرستان جاسک با 58 هزار و 884 نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.