استاندار اصفهان گفت: از ابتدای اجرای طرح بسته حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط، استان اصفهان از لحاظ میزان ثبت نام رتبه اول و از لحاظ پرداخت تسهیلات، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مرورنیوز از اصفهان، رسول زرگرپور در بیست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: اجرای این طرح برغم همه محدودیت ها کار موفقی بود و عملکرد قابل قبول استان را نشان داد.

وی افزود: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب، نزدیک به چهار ماه است که دولت طرح بسته حمایت از واحدهای کوچک و متوسط بحرانزده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: کسانی که با دولت مشکل دارند، از همان ابتدا با دیدگاه منفی و برای نشان دادن بی نتیجه بودن طرح، اثرات مثبت بسته حمایتی را رد و تصور کردند که از همان ابتدای اجرای طرح، پیشرفت کار باید صددرصد باشد.

زرگرپور تصریح کرد: در استان اصفهان 9 هزار واحد صنعتی وجود دارد که تا پایان شهریور چهار هزار و 652 واحد در قالب این طرح ثبت نام کرده اند.

رسول زرگرپور ادامه داد: از این تعداد حدود دو هزار واحد مربوط به بخش صنعت و معدن است و بعبارتی 25 درصد از واحدهای صنعتی استان در این طرح ثبت نام کردند.

استاندار اصفهان افزود: برغم همه انتقادات علیه سیستم بانکی، در مدت چهار ماه اجرای این طرح، بانک ها یکهزار و 363 مصوبه یعنی حدود 60 درصد از مصوبات را تائید کردند که از این تعداد 408 قرارداد با اعتبار حدود دو هزار و 900 میلیارد ریال بسته شد و 382 واحد تسهیلات خود را دریافت کردند.

زرگرپور با بیان اینکه به911 واحد توسط خود بانک ها تسهیلات ارائه شده است، گفت: 80 درصد این اعتبارات استمهال بدهی و حدود 20 درصد تسهیلات جدید است.

وی افزود: حدود 740 میلیارد تومان تسهیلات در دو ماه گذشته پرداخت شده و 410 واحد 290 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند و 900 واحد نیز نرخ سود تسهیلات 28 درصدی خود را به 18 درصد رسانده اند.

زرگرپور با بیان اینکه بخش کشاورزی در دریافت تسهیلات از بخش صنعت جلو زده است، گفت: دو هزار و 742 واحد در این بخش ثبت نام کرده بودند که 400 میلیارد تومان مصوبه داشتند و بخش کشاورزی از این تسهیلات با سرعت و بهره وری بیشتر استفاده کرد.