رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ظرفیت های فرهنگی و ورزشی استان بایستی به سمت زنداینان سوق یابد تا از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری گردد.

به گزارش مرور نیوز، یدالله موحد در نشست هم اندیشی و ترویج نهضت داوطلبین با هدف توسعه ورزش همگانی در زندان های استان که با حضور جمعی از مسئولین و خیرین ورزشکار برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از دغدغه های دستگاه قضایی جمعیت کیفری بالای زندانیان استان است و قضات بایستی در برخورد با جرایم خرد از ابزارها ومجازات های جایگزین حبس استفاده نمایند. 

وی با اشاره به اینکه واکنش جوامع نسبت به برخورد با جرایم در ادوار مختلف،متفاوت بوده است، عنوان کرد: جامعه بشر همواره یکسری قواعد و نظامات برای ایجاد نظم، امنیت و عدالت وضع می کنند تا جامعه به سمت رستگاری و رفاه حرکت کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه بشر دوستانه و به ویژه دین مقدس اسلام همواره بر مبنای اصلاح افراد بزهکار بوده است، تصریح کرد:بایستی از تمامی ظرفیت های موجود برای اصلاح و بازپروری شخصیت زندانیان استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: خوشبختانه استان کرمان همواره  از خیرین بسیار خوبی برخوردار بوده است وضرورت دارد مسئولین و خیرین به کمک مجموعه زندانبانی استان بشتابند.

موحد خاطرنشان کرد: زندانیان جزء آسیب پذیرترین قشرهای جامعه هستند و غالبا خانواده وفرزندان زندانیان در جامعه مورد توجه قرار نمی گیرند وهمین امر مشکلاتی رابرای آنان بوجود آورده است.