رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد از مردم خواست تا از خرید گوشت‌های انجماد‌زدایی شده خودداری کنند.

به گزارش مرورنیوز، دکتر محمد رضا صادقپور در این رابطه اظهار کرد: حفظ سلامت گوشت منجمد مستلزم رعایت شرایط ویژه از جمله دمای مناسب، مدت زمان نگهداری و انجماد زدایی صحیح می‌باشد و این در حالی است که گوشت‌هایی که پس از خروج از حالت انجماد بعضاً در مراکز فروش عرضه می‌شوند، فاقد هر گونه مشخصات ثبت شده هستند و تاریخچه بهداشتی مشخصی ندارند.

وی افزود: به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود از خرید این قبیل محصولات خودداری کنند و به همین منظور لازم است تا شهروندان با اطلاع از خصوصیات ظاهری گوشت تازه آن را از گوشت انجماد زدایی شده تشخیص دهند.

وی با اشاره به این که یکی از علایم گوشت‌های قرمز انجماد‌زدایی شده و نگهداری شده در شرایط انجماد نامناسب، وجود خون‌آبه در پلاستیک بسته‌بندی گوشت است، در تشریح خصوصیات گوشت تازه گفت: گوشت قرمز تازه باید علاوه بر رنگ و بوی مناسب، دارای برچسب مشخصات بهداشتی الصاق شده به لاشه و ممهور به مهر دامپزشکی باشد.

این مقام مسوول در پایان نیز یادآور شد: از مصرف‌کنندگان گوشت دام انتظار می‌رود تا گوشت مصرفی خود را از فروشگاه‌های مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و از مصرف گوشت‌های فاقد لیبل یا کشتار شده در مکان‌های غیر مجاز خودداری کنند و به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، پس از خرید گوشت تازه در صورت عدم مصرف، آن را سریعاً و برای هر بار مصرف بسته‌بندی و منجمد کنند و از منجمد کردن و انجماد‌زدایی مکرر گوشت خودداری کنند تا ضمن برخورداری از طعم و بافت مطلوب در گوشت، از کاهش ارزش خوراکی آن نیز جلوگیری شود.