نماینده شهردار تهران در ستاد اربعین از اعزام قریب به 700 دستگاه اتوبوس به منظور جا به جایی زائران اربعین از مرزها به کشور عراق خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی عبدالهی با اشاره به راه اندازی کمیته خدمات شهری ویژه ایام اربعین از سوی وزارت کشور اظهار کرد: مسوولیت این کمیته به شهرداری تهران محول شد و قرار است تا تمامی کلانشهرها در حوزه خدمات رسانی با ما همکاری داشته باشند. در این رابطه نیز تاکنون جلسات متعددی با شهرداران یا معاونان خدمات شهری به منظور تقسیم وظایف و برنامه های خدماتی در مرزها و داخل خاک عراق برگزار کرده ایم.

وی با یادآوری نقش هر یک از بخش های شهرداری تهران برای خدمات رسانی در ایام اربعین گفت: پیش بینی کرده ایم تا منطقه 4 در مرز چزابه، منطقه 5 در مرز مهران و منطقه 6 در مرز شلمچه اقدامات لازم برای نظافت، خدمات رسانی به زائرین، برپایی موکب و... را انجام دهند.

نماینده تهران در ستاد اربعین همچنین به موضوع حمل و نقل زائران در خاک عراق اشاره و عنوان کرد: قرار است شهرداری تهران قریب به 550 تا 700 دستگاه اتوبوس را برای جا به جایی زائران در داخل خاک عراق اعزام کند. البته با همکاری سایر کلانشهرها در مجموع بین 900 تا 1000 اتوبوس مسئولیت نقل و انتقال زائران عزیز را برعهده خواهند داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی شهرداری تهران، عبداللهی اعزام نیروهای خدماتی برای نظافت و آماده سازی نجف و کربلا را از دیگر اقدامات معرفی و تصریح کرد: در نظر داریم تا 2100 نیروی خدماتی را به نجف اشرف و کربلای معلی اعزام کنیم.