معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: شرکت‌های تاکسی اینترنتی باید مجوز‌های لازم را از دستگاه‌های ذیربط اخذ کنند در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیر قانونی است.

به گزارش مرور نیوز، فرخ زاد در جلسه شورای ترافیکی استان افزود: اولویت برای ورود به عرصه تاکسی بر خط ، آژانس‌ها و ناوگان تاکسیرانی هستند و سایر موسسات یا شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند باید مجوز لازم را اخذ کنند و زیر نظر تاکسیرانی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

رئیس شورای شهر قزوین هم در این نشست با بیان اینکه یکی از تاکسی‌های بر خط (اسنپ) اعلام کرده است که هیچ تعهدی در مقابل مسافران ندارد، گفت: ادامه فعالیت چنین شرکت‌هایی تبعات منفی بسیار زیادی خواهد داشت و نمی‌توان امنیت مسافران را تامین کرد.

حکمت الله داودی افزود: این موضوع همچنین موجب نابسامانی در تاکسیرانی، کاهش درآمد و بیکاری رانندگان تاکسی می‌شود بنابراین باید با راهکاری مناسب این مسئله را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۰ آژانس درون شهری حمل مسافر در قزوین وجود دارد که فعالیت تاکسی آنلاین (برخط) موجب غیرفعال شدن آن‌ها خواهد شد.

رئیس شورای شهر قزوین گفت:: آئین نامه‌ای در شورای شهر مصوب شده است که تاکسی اینترنتی فقط از سوی آژانس‌های مجاز دنبال و اجرا شود.

داودی گفت: به آژانس‌ها نیز اعلام شده است که در صورت وارد نشدن در حوزه تاکسی اینترنتی، خود سازمان تاکسیرانی که مقدمات لازم را فراهم کرده است وارد این عرصه خواهد شد.

در طرح تاکسی آنلاین شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن و با مشخص کردن مبدا و مقصد تاکسی‌های موجود اطراف خود را به صورت زنده در نقشه اینترنتی بیابند و در کمترین زمان ممکن از آن استفاده کنند.

از زمان شروع فعالیت این نرم افزار از هفته گذشته در قزوین تاکنون حدود ۴۰۰ دستگاه سواری جذب آن شده اند؛ و پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به ۷۰۰ خودرو افزایش یابد.