مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: بیماری‌های طیور در سطح استان اصفهان کنترل شده و مطلوب است و بیماری‌های واگیر و شایع در دام و طیور نداریم.

به گزارش مرور نیوز ،شهرام موحدی خاطرنشان کرد: در اصفهان مشکلی در زمینه بیماری‌های واگیر وجود ندارد، اما آنچه معمول است با رسیدن فصل سرد سال بیماری‌های پرندگان رخ می‌دهد و پرورش‌دهندگان باید مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در بخش روستایی توصیه می‌کنیم که در نیمه دوم سال از دست‌فروشان دوره‌گرد پرنده‌ای خریده نشود، همچنین تاکید داریم که لاشه پرنده را دفن کنندو آن را در فضای باز رها نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به وضعیت مطلوب طیور استان اصفهان اظهار کرد: البته این به معنی آن نیست که هیچ‌گونه بیماری یا مبتلایی وجود دارد، همان‌طور که در مورد جامعه انسانی زمانی که گفته می‌شود وضعیت سلامت جامعه مطلوب است به معنی خالی بودن بیمارستان‌ها نیست.

موحدی در باره گرانی تخم‌مرغ در روزهای اخیر عنوان کرد: حوزه تنظیم بازار ارتباطی با دامپزشکی ندارد، اما آن گونه که گفته شده افزایش قیمت ذرت و دیگر نهاده‌های پایه پرورشی بوده است و این موضوع ارتباطی با بیماری طیور ندارد.