مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار کرد: همه ساله با سرد شدن هوا میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، مجید زینلی با اشاره به وضع ذخیره خونی در استان اصفهان گفت: همه ساله با سرد شدن هوا میزان مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: طبیعتا این منجر به کاهش ذخیره‌های خونی شده و ممکن است مشکل‌ساز شود، از طرفی مراکز درمانی در فصول مختلف مصرف‌کننده خون هستند و کاهشی در نیاز اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به فراخوان عمومی از سوی این اداره برای اهدا خون همگانی، ادامه داد: هنوز به وضعیت بحرانی نرسیده‌ایم اما اگر مردم مراجعه نکنند شرایط بحرانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط نسبت به سال‌های قبل به چه شکل است، تاکید کرد: سال‌های گذشته نیز شرایط به همین ترتیب بوده و با شروع زمستان ذخیره‌های خونی کم می‌شود.

به گفته زینلی 4 روز حداقل زمانی است که باید خون مورد نیاز برای مراکز درمانی در مرکز انتقال خون ذخیره وجود داشته باشد و در حال حاضر ذخیره موجود در اصفهان به 5 روز رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان این که مردم ثابت کرده‌اند هر زمان نیازی وجود داشته باشد در صحنه هستند، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم با کمک رسانه‌ها خون مورد نیاز از طریق شهروندان اهدا می‌شود و مشکل خاصی نخواهیم داشت.