استاندار قزوین اظهار کرد: در راستای استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه اتاق فکر ایده‌پردازی در قزوین تشکیل شود.

به گزارش مرور نیوز ، عبدالمحمد زاهدی در نشست ساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: توسعه و پیشرفت استان در گرو استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه جوانان و عملیاتی کردن آنهاست.

وی افزود: تشکل‌های کوچک، دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها در راستای ایده‌پردازی آن گونه که باید عمل نمی‌کنند این در حالی است که ایجاد ایده‌های نو و خلاقانه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه بسیاری از جوانان از جمله دانش آموختگان دانشگاهی دارای ایده‌های نو و خلاقانه‌ای هستند که باید به آنها توجه ویژه کرد گفت: هر یک از این ایده‌ها می‌تواند تأثیر مهمی در توسعه داشته باشد که باید در این زمینه اتاق فکری تشکیل شود تا ایده‌های جوانان در آن ساخته و پرداخته شود.

زاهدی با تاکید بر ضرورت مشارکت بدون محدودیت جوانان در این اتاق فکر عنوان کرد: ایجاد این پاتوق برای جوانان به سود استان و کشور است چرا که در حوزه ایده پردازی در لایه‌های پایین جامعه دچار مشکل هستیم و این نقیصه را باید برطرف کنیم.

استاندار قزوین همچنین با اشاره به مشکلات و امور مربوط به جوانان تصریح کرد: رسیدگی به امو جوانان و ساماندهی آنها تنها کار ورزش و جوانان نیست و همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئول هستند و باید تلاش کنند.

زاهدی یکی از مشکلات نسل جوان را نداشتن مهارت های لازم برای زندگی و همچنین توانایی کافی نداشتن به منظور کنترل خشم و نه گفتن دانست و اظهار داشت: برای برطرف کردن این نقایص باید به جوانان خود کمک کنیم.

وی از سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یکی از مظاهر دموکراسی در جامعه یاد کرد و گفت: اهمیت این نهادها از جمله در حوزه جوانان در این است که آنها مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف را روی ریل قرار داده و محقق می‌سازند.

استاندار قزوین گفت: جوانان سرمایه‌های اصلی نظام و کشور هستند و باید با توان بیشتری برای برطرف کردن نیازهای آنان تلاش کنیم.