وزیر کشور پس از گذشت 4 ماه حکم مسئولیت شهردار منتخب اعضای شورای شهر اسلامشهر را تأیید کرد.

به گزارش مرور نیوز، وزیر کشور پس از گذشت 135 روز تنها گزینه انتخابی اعضای پنجمین دوره شورای شهر اسلامشهر را به رسمیت شناخت و مورد تأیید قرار داد و به مناقشات و کشمکش‌ها و اختلاف نظرات جناحی و حزبی در این شهرستان پایان بخشید.

اعضای پنجمین دوره شورای شهر اسلامشهر در نخستین جلسه شروع به‌کار خود پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه، انتخاب شهردار اسلامشهر را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بحث‌ها و گفت‌وگوهای فراوان از میان گزینه‌های روی میز برای تصدی مسئولیت هدایت شهرداری، با 5 رأی حسین طلا را به عنوان سکاندار شهرداری کلانشهر اسلامشهر برگزیدند.

از تاریخ انتخاب شهردار و براساس قانون مصوبات اعضای شورای شهر، شهردار منتخب شورا به فرمانداری شهرستان اسلامشهر معرفی و پس از گذراندن مراحل اداری جهت تأیید به استانداری و وزارت کشور نیز معرفی شد که متأسفانه بنابر اختلاف‌نظرهای سیاسی و جناحی مصوبه شورا به تأیید نرسید و کار به هیئت حل اختلاف کشیده شد.

اما بالاخره پس از چندین نوبت نامه‌نگاری و پیگیری‌های انجام شده از سوی افراد حقیقی و حقوقی تأثیرگذار و بعضاً خنثی، وزیر کشور پس از گذشت 135 روز حکم حسین طلا را به عنوان شهردار کلانشهر اسلامشهر امضا و مورد تأیید قرار داد.

در طول این مدّت که شهرداری اسلامشهر با سرپرستی داود بیات سرمدی مدیریت می‌شد، علی‌رغم تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، مجموعه مدیریت شهری دچار نوعی رکود و بی‌برنامگی بود که اداره آن و برطرف کردن مشکلات در حیطه اختیارات شهردار بوده و سرپرست مسئولیتی در قبال آن‌ها نداشت.

اما وزیر کشور با خاتمه دادن به کشمکش‌ها و اعمال سلیقه‌ها، مردم کلانشهر اسلامشهر را که مدّت‌ها چشم انتظار حضور حسین طلا بر مسند شهرداری این شهرستان هستند امیدوار کرد.

البته چشم انتظاری‌ها هنوز پایان نیافته و همچنان مردم منتظرند تا با ابلاغ حکم وزیر کشور، حسین طلا بر کرسی ریاست شهرداری اسلامشهر تکیه بزند و سکان هدایت مجموعه شهرداری را به دست بگیرد که امیدواریم این فرایند هر چه سریع‌تر انجام و مراسم معارفه شهردار اسلامشهر برگزار شود.

حسین طلا نخستین گزینه و انتخاب شورای شهر اسلامشهر برای تصدی پست مسئولیت شهردار اسلامشهر سابقه 4 سال نمایندگی مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان تهران را در کارنامه خود دارد.