استاندار همدان گفت: بسیاری از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در این استان به صورت 100 درصد و در مواردی 1.5 تا سه برابر شاخص های تعیین شده، محقق شده است.

محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با تاکید بر واگذاری طرح ها به بخش خصوصی به مرور نیوز، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، تعداد طرح های قابل واگذاری استان به بخش خصوصی در سال های 95 و 96 در مجموع 143 طرح بود اما تاکنون 400 طرح واگذار شده است.
وی با بیان اینکه از 2 هزار و 30 طرح استان همدان 103 طرح به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی معرفی شده است، افزود: سهمیه اشتغال استان همدان در سالجاری 19 هزار و 980 تن اعلام شد و این در حالی است که تاکنون برای 16 هزار و 200 تن اشتغال ایجاد شده است.
نیکبخت با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید، افزود: از مجموع 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید استان، چهار هزار و 200 میلیارد ریال تاکنون عقد قرارداد و پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زا کم است، ادامه داد: باید 2 برابر اعتبار موجود به بانک‌ها طرح معرفی شود تا دست بانک ها برای ارایه تسهیلات بازتر شود.
استاندار همدان با بیان اینکه بانک های خصوصی سرمایه های استان را در مرکز سرمایه گذاری می کنند، بیان کرد: 14 هزار و 840 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بانک سینا تعهد پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی را هنوز عملیاتی نکرده است، افزود: این بانک باید تا آخر ماه جاری این تسهیلات را پرداخت کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این نشست، گفت: پنج هزار و 940 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در استان همدان پرداخت و یک هزار و 73 طرح در سامانه کارا ثبت شده است.
سید احمد توصیفیان با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 14 هزار و 840 میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف در استان همدان پرداخت شده است، گفت: از این میزان هشت هزار و 900 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک ها و پنج هزار و 940 میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال‌زا پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 37 درصد از تسهیلات پرداختی استان در حوزه صنعت و 34.5 درصد در بخش کشاورزی است، یادآوری کرد: 28.5 درصد از تسهیلات استان در حوزه خدمات پرداخت شده است که بیشترین پرداختی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.