شهردار مشهد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی دو ماه آینده، به صورت مشترک، ٢٠ خانه بهداشت را در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش مرورنیوز از مشهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این‌رابطه گفت: روز گذشته شهردار مشهد به همراه جمعی از مدیران شهری با حضور در دانشگاه علوم پزشکی، از بخش‌های مختلف آموزشی و درمانی این دانشگاه بازدید کردند.

محمدرضا دارابی افزود: در جریان این بازدید، راه‌های همکاری مشترک مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این‌رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.
وی از توافق با شهرداری مشهد برای راه‌اندازی مشترک ٢٠ خانه بهداشت در شهر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این توافق، مقرر شده مدیریت شهری ٢٠ سوله در نقاط مختلف شهر آماده کند و برای راه‌اندازی خانه بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما در شهر مشهد فضاهای زیادی برای احداث پایگاه‌های بهداشتی نیاز داریم که در این‌زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است.
وی افزود: این‌سوله‌ها باید از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و نحوه استفاده از آن‌ها برای راه‌اندازی پایگاه یا خانه سلامت مشخص شود. در این‌رابطه مقرر شد کمیته‌ای با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر تشکیل شود.
دارابی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای همکاری مشترک با شهرداری مشهد در همه حوزها آمادگی کامل دارد و به زودی اقدامات اجرایی را در این رابطه شاهد خواهیم بود.
شهردار مشهدمقدس در جلسه مشترک با مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیشنهاد می‌کنیم که دانشگاه علوم پزشکی در هر یک‌از ٢٠ خانه سلامت که قرار است‌ در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته راه‌اندازی شود، یک آمبولانس اورژانس جهت ارائه خدمات درمانی، مستقر کند.
تقی‌زاده خامسی گفت: معتقدیم یکی از پایه‌های اساسی شهر هوشمند موضوع سلامت است، به این معنی که در شهر هوشمند باید سلامت ارزان‌ترین کالا باشد.