عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یکی از شهرهای تاثیرگذار و عضو (OBOR) یک جاده یک کمربند جاده ابریشم شناخته می شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، قاسم علی جباری در  گردهمایی بین‌المللی کشورهای حاشیه جاده ابریشم در دفتر سازمان ملل متحد در وین اتریش تصریح کرد:عضویت شهر اصفهان در  OBOR فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی و تقویت ارتباطات بین اللمللی با شهرهای عضو این جاده است .

گردهمایی بین‌المللی کشورهای حاشیه جاده ابریشم از از ۱۷ لغایت۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ در مرکز یونیدو دفتر همکاری‌های صنعتی سازمان ملل متحد در وین با عنوان «یک کمربند؛ یک جاده» (One Belt- One Road) برگزار شد.

این  گردهمایی بین‌المللی کشورهای حاشیه جاده ابریشم در حالی در وین اتریش برگزار شد که از پیش برای آن اهدافی مشخص واعلام شده بود که از آن جمله می‌توان به  زمینه‌سازی توسعه ارتباطات حمل و نقل بین کشورهای عضو، بررسی زمینه‌های بهبود سطح تولید، توسعه هوشمند شهری، افزایش پهنه‌های اقتصادی بین المللی، فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط بین کمیته های اجرایی منطقه‌ای، تقویت مدیریت صنعتی، زمینه‌سازی تحول و رشد صنایع، توسعه شبکه جهانی ارتباطات تجاری، بهبود همکاری‌های بخش خصوصی و دولت، هماهنگی لجستیک مالی و فنی و ایجاد زمینه گفتگو بین شهرهای عضو جاده ابریشم اشاره کرد.

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذرای، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این راستا گفت:  اتاق بازرگانی اصفهان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در همایش  OBOR بود که چندی پیش، کشور ما به صورت رسمی به جمع اعضای شرکت‌کننده در آن پیوسته بود.

جباری گفت: بیشتر شرکت کنندگان  OBOR از کشورهای جنوب شرق آسیا بودند و موضوع این همایش به مسایل و دغدغه‌های کشورهای عضو اتحادیه جاده ابریشم اختصاص داشت.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در مقر سازمان ملل در وین اتریش افزود: سازمان ملل متحد و یونیدو به عنوان میزبان اصلی این‌ همایش‌، به دنبال احیای راه ابریشم است تا بتواند اهدافی را از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حفظ محیط زیست - آن هم صورت پایدار – در دستور کار اعضای این اتحادیه قرار دهد.