استاندار زنجان گفت: ۷۵ هزار دانشجو در استان زنجان مشغول به تحصیل می‌باشند که باید تلاش‌های بیشتری جهت ارتقای سطح علمی، مذهبی و رفاهی آنان انجام شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه جمعه در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه استان، افزود: فراگیری علوم روز از قبیل کامپیوتر، زبان انگلیسی، تکنولوژی های نوین ارتباطی و آشنایی با اصطلاحات جدید، داشتن دانش سیاسی و همچنین اجتماعی بودن طلاب از موارد ضروری است که امروزه طلاب باید به آن مجهز باشند.

وی  به کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود : ۷۵ هزار دانشجو در استان زنجان مشغول به تحصیل می‌باشند که باید تلاش‌های بیشتری جهت ارتقای سطح علمی، مذهبی و رفاهی آنان انجام شود.

درویش امیری  فعالیت حوزه‌های علمیه را مصداق بارز کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: به نهادهای حوزوی در لایحه بودجه ۹۵، مطابق سال های گذشته، ردیف بودجه جداگانه‌ای اختصاص یافته است.

استاندار زنجان ادامه داد: شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز خدمات حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی‌، شورای عالی حوزه‌های علمیه و شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان و صداو سیما و . . . . طبق برنامه‌ریزی کمیسیون فرهنگی مجلس، از این لایحه سهم معینی خواهند داشت، با این حال از هیچ حمایتی در راستای ارتقای کمی و کیفی حوزه‌های علمیه دریغ نخواهیم کرد.

درویش امیری با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی افزود: متاسفانه آن چه موجب شد که دستگاه‌های اجرایی بتوانند پاداش‌های غیر متعارف پرداخت کنند، مجوزهای قانونی است که در قوانین مختلف به برخی از بانک‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌ها داده شده است.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان زنجان نیز با اشاره به تعداد حوزه‌های فعال برادران، گفت : در حال حاضر ۲ حوزه علمیه فعال برادران در مرکز استان و تعداد پنج حوزه فعال در سطح شهرستان‌ها فعالیت دارند.

حجت الاسلام بیات افزود : ۷۲۱ طلبه پسر در سطح یک و تعداد ۳۰۰ طلبه در سطوح ۲ و ۳ و تعداد ۴۰ طلبه به صورت غیر حضوری در حوزه های علمیه زنجان مشغول به تحصیل می‌باشند.

در ادامه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان، حوزه‌های علمیه را کمک حال دولت و پشتیبان نظام دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه جزو مراکز آموزش عالی استان محسوب شده و تقویت حوزه‌ها، تقویت نظام اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران نوپا بوده و محصول بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌باشند و با مشکلات بنیادین بیشتری از جمله زمین، ساختمان، وسیله نقلیه و سایر منابع پایدار مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۱۲۰۰ طلبه خواهر، در ۸ واحد حوزوی استان بدون دریافت شهریه، مشغول به تحصیل می باشند و این مراکز ۴۰۰ نفر نیز فارغ التحصیل داشته است.

حضور استاندار در شورای راهبردی حوزه‌های استان، تشکیل شورای سیاستگذاری مسکن طلاب و تقویت مرکز خدمات رسانی طلاب از جمله درخواست‌های حاضرین بود.