نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس و امام‌جمعه موقت بیرجند با اشاره به‌ضرورت حفظ انسجام داخلی گفت: انتظار ما از قوه قضائیه این است که با مفسدین اقتصادی برخورد کنند و مماشات با آنان پذیرفته نیست.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی امام‌جمعه موقت بیرجند 15 تیر جاری، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: بر اساس نگاه امام صادق(ع) خداوند پاداش و ثواب اعمال در روز حشر را   بر اساس نیت‌های انسان‌ها می‌دهد.

وی با اشاره روز امور مالیاتی افزود: هرچند اقتصاد بدون وابستگی به نفت بر اساس درآمدهای مالیاتی شکل می‌گیرد، اما در مناطقی چون خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقتصادی اخذ مالیات باید بر اساس انصاف و توجه به وضعیت معیشتی مردم باشد.

امام‌جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز کشتار مردم در مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب در زمان پهلوی، گفت: دشمنان به‌صراحت بیان می‌کنند که زمانی ایران را می‌توان تضعیف کرد که بی‌عفتی ترویج شود.

عبادی بابیان اینکه مسائل مرتبط با ارز و سکه در روزهای اخیر بیش از هر چیز بسته به سیاست‌های نادرست گروه اقتصادی دولت و بانک مرکزی دارد، اظهار کرد: بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی معتقدند که حتی اگر خروج آمریکا از برجام نبود به‌واسطه تصمیمات اقتصادی غلط این التهابات رخ می‌داد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها قبل نسبت به‌ضرورت اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تذکر دادند، ولی متأسفانه در این زمینه گروه اجرایی و دولت نمره قبولی نمی‌گیرد.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نباید به قول و وعده اروپایی‌ها اعتماد کرد، ادامه داد: البته رئیس‌جمهور در روزهای گذشته سخنان منطقی و راهگشایی برای بهبود وضعیت فعلی در حوزه صرفه‌جویی اقتصادی، انسجام ملی و کاهش سفرهای خارجی غیر ضروری دادند.

عبادی افزود: همچنین رئیس‌جمهور سخنان انقلابی قابل‌تقدیری در سفر اروپایی خود در پاسخ تهدید آمریکا نسبت به ممانعت صدور نفت از ایران داشتند.

وی ادامه داد: خیلی از مردم کشور مطالبات به حقی در حوزه های مختلف اقتصادی دارند ولی باید مراقب بود که دشمن می‌خواهد با بهره‌برداری از این اعتراضات شرایط ایران را شبیه وضعیت کشور  سوریه ناامن و به‌هم‌ ریخته کند.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس و امام‌جمعه موقت بیرجند با اشاره به‌ضرورت حفظ انسجام داخلی اظهار کرد: انتظار ما از قوه قضائیه این است که با مفسدین اقتصادی برخورد کنند و مماشات با آنان پذیرفته نیست.

عبادی بیان کرد: تحریم‌های اقتصادی آمریکا قابل مدیریت است و می‌توان با برنامه‌ریزی آینده روشنی را ترسیم کرد.