چند طرح عمرانی و صنعتی بزرگ با حضور معاون اول رئیس جمهور در اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، افتتاح ورزشگاه نقش جهان و مرحله دوم خط یک قطار شهری اصفهان و افتتاح ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مبارکه و تولید ریل شرکت ذوب آهن اصفهان از مهمترین طرح هایی است که در سفر دو روزه  اسحاق جهانگیری در اصفهان به بهره برداری می رسد.

 ورزشگاه 75 هزار نفری نقش جهان، آرزوی دیرینه فوتبال دوستان اصفهان سرانجام پس از 20  سال افتتاح می شود.

همچنین  مسعود سلطانی  فر  وزیر جدید  ورزش و جوانان  قرار است در آیین بهره برداری از این طرح  شرکت کند.

ساخت این ورزشگاه از سال 1372 آغاز و مرحله نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و از سال 1393 تاکنون با واگذاری به مجتمع فولاد مبارکه این شرکت 300 میلیارد ریال برای تکمیل آن سرمایه گذاری کرده است.

همچنین دراین سفر دو روزه مرحله دوم خط یک مترو اصفهان شامل چهار ایستگاه کاوه، گلستان، بهارستان و تختی با معماری ایرانی اسلامی امروز بهره برداری می شود  که با بهره برداری از آن تعداد ایستگاه های قطاری شهری اصفهان به 11 ایستگاه می رسد.

مرحله نخست قطار شهری اصفهان از شهرک قدس تا میدان شهدا بطول 11 کیلومتر با 10 ایستگاه از جمله ایستگاه های قدس، بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر و کاوه پس از 14 سال  مهر پارسال افتتاح شد.

همچنین فردا با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری طرح های تولید ریل و تیرآهن بال پهن با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن در ذوب آهن اصفهان ، تولید سیم در کارگاه نورد 350 و گوگرد زدایی فولادسازی وایستگاه ریخته گری بامجموع سرمایه گذاری 38 میلیون و 200 هزار یورو و هزارو 177 میلیارد ریال هزینه  افتتاح می شود.

فردا با افتتاح ماشین ریخته گری شماره 5 فولاد مبارکه باسرمایه گذاری 370 میلیون یوان چین و  بیش از سه هزارو 170 میلیارد ریال ظرفیت تولید این شرکت از پنج میلیون و 400 هزار تن به هفت میلیون و 200 هزار می رسد.

با بهره برداری از طرح ریخته گری یک میلیون تن به ظرفیت تولید شرکت ذوب آهن اصفهان افزوده می شود.