استاندار مازندران اعلام کرد جریانی قصد ضربه به صنعت نساجی را دارد که باید شناسایی شوند.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی، استاندار مازندران، در جلسه شورای برنامه ریزی این استان درباره ضربه زدن جریانی به صنعت نساجی مازندران سخن گفت و خواستار پی گیری و شناسایی این جریان شد.

او همچنین پایدارسازی تولید و اشتغال را امری مهم برشمرد و خواهان برنامه ریزی برای حل مشکلات فراروی تولید شد و گفت: برخی خلاف جریان انقلاب در حال فعالیت هستند و باید واحدها به مدار تولید برگردند.

استاندار مازندران عنوان کرد: تاپایان سال باید واحدهای تولیدی نیمه فعال دوباره به مدار تولید برگردند و دستگاه های مختلف برای حل مشکلات فراروی برنامه ریزی داشته باشند.

او با بیان اینکه در طرح کارورزی در رده ۳۲ قرار داریم گفت: در این طرح ۱۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند که سهمیه بیش از چهار هزار نفری ۴۵۰ نفر جذب شده اند.

اسلامی خواهان همکاری تشکل ها و اصناف برای توسعه طرح کارورزی در استان شد.

اسلامی از ارسال ۷۸۲ طرح اشتغال توسط ۱۲ دستگاه به کمیته فنی استان خبر داد و گفت: هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان برای این طرح ها اعتبار نیاز است درحالی که اعتبار مصوب استان ۷۵۰ میلیارد تومان است.

استاندار مازندران یادآور شد: در حال حاضر برای ۱۱۰ طرح به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان در بانکهای استان قرار داد منعقد شده است که برای ۹۸۲ نفر شغل ایجاد می کند درحالی که با اجرای ۷۸۲ طرح برای ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

 

ضرورت جذب اعتبار بر ای اشتغال

کامران اصغری، مدیرکل تعاون مازندران، با اشاره به راه اندازی سامانه رصد اشتغال گفت: در سال گذشته ۳۶ هزار و ۸۱۶ اشتغال در سامانه اشتغال ثبت شده است و در قالب طرح کارورزی نیز شماری ثبت نام کرده اند و باید برای جذب اعتبار اشتغال فراگیر تلاش ویژه ای شود.

وی افزود: همچنین در قالب طرح تکاپو طرح هایی در حوزه کشاورزی و زنبورداری در استان اجرا شد و در زمینه گردشگری نیز بومگردی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به سهم ۷۵۰ میلیارد تومان سهم استان در حوزه اشتغال گفت: درحال حاضر ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبار در سال قبل جذب شده است.