معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هلال احمر سازمانی است که به صورت روزانه با امر امداد و نجات درگیر است و در عین حال مدیریت بحران در وقایع بزرگ از وظایف ویژه و اساسی آن است.

به گزارش مرورنیوز، علیرضا رادفر در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل اسبق و جدید جمعیت هلال احمر این استان با تاکید بر حفظ بی طرفی در فعالیت های خیر خواهانه و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر گفت: امدادرسانی در حوادث و وقایع طبیعی و انسانی صرفا باید برای نجات جان مصدومان و یاری آسیب دیدگان باشد و بی طرفی و بی غرضی و دوری از تعصبات نژادی و زبانی و قومی که از اصول اساسی این جمعیت است باید حفظ شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، مدیرت حوادث بزرگ و کنترل بحران در وقایع بروز حادثه را از وظایف ذاتی و اصلی هلال احمر دانست و افزود: این در حالی است که نیرو های امدادی هلال احمر به صورت 24 ساعته و تمام ایام سال در حال امدادرسانی و یاری به آسیب دیدگان حوادث مختلف می باشند.

وی همت مضاعفی را در امر جذب، سازماندهی و بکارگیری نیرو های داوطلب طلب کرد و گفت: همین جوانان و داوطلبان هستند که با شوق خود برای خدمت می توانند اقدام و عمل کنند و پتانسیل بالقوه ای را برای این جمعیت مردمی مهیا سازنند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از تجهیزات مناسب و به روز در اماداد رسانی به آسیب دیگان در حوادث را در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و افزود: در زمستان سال گذشته با استفاده از بالگرد به بیش از 50 نفر امداد رسانی شد و جان ده ها مادر  و فرزند از مرگ حتمی نجات یافتند .

وی همچنین خواستار افزایش آموزشهای همگانی در جامعه شد و افزود: در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم قبل از رسیدن نیروهای امدادی ، افراد مختلف خود را به صحنه وقوع حادثه می رسانند و این نشان می دهد آموزشهای اولیه برای همگان باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد و افراد جامعه باید ها و نباید ها را در هنگام بروز حادثه فرا بگیرند.  

رادفر تغییر در سطوح مختلف مدیریتی را یک اصل دانست و اظهار کرد: گردش نخبگان باید در سیستم مدیریتی کشور صورت بگیر تا بتوان به نیاز ها و مسائل جدیدی که به فراخور زمان در سازمان ها و ارگان های مختلف بروز می کند بتوان به نحوه شایسته ای جواب داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات دکتر عباس سید زکریایی برای دکتر حسن محمودی اصل زاده در جایگاه مدیرعاملی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.