رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه رونق و احیای 7500 واحد صنعتی و تولیدی را از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: در استان همدان 233 واحد موفق به دریافت 126 میلیارد تومان تسهیلات در این قالب شده‌ که 81 واحد مربوط به بخش صنعت و 152 واحد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا متین دوشنبه 17 آبان‌ در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به 30 واحد نیز در دستور کار است، اظهار کرد: پرداخت مستقیم بانک‌ها به 134 واحد باید در کنار این آمار دیده شود اما در سامانه لحاظ نشده است.

وی رتبه استان همدان از نظر پرداخت تسهیلات رونق تولید را رتبه پنجم کشوری دانست و افزود: از سال 94 تا کنون 95 جلسه ستاد تسهیل در استان همدان برگزار شده و 728 مصوبه داشته است.

متین ادامه داد: از این تعداد مصوبه، 231 مورد اجرایی شده و 89 مصوبه در حال انجام، 268 مصوبه در حال پیگیری، 26 مصوبه عدم امکان اجرا و 113 مصوبه عدم پیگیری توسط متقاضیان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ایحاد توزان زنجیره‌ای برای توسعه صنعت فولاد و مس در کشور را از دیگر سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: استان همدان در بحث فولاد دارای واحد گندله‌سازی است که شرکت صبانور پیگیری لازم برای دریافت تسهیلات را نداشته و این در حالیست که پروژه 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش ذوب‌آهن هم 10 میلیارد تومان سرمایه در گردش پرداخت شده است.

صادرات 411 میلیون دلار کالا در 7 ماهه گذشته

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری صادرات استان ۱۶7 میلیون دلار بوده است، گفت: در 7 ماهه گذشته امسال ۴۱۱ میلیون دلار کالا با منشأ تولید استان همدان از مبادی مختلف کشور صادر شد.

وی یادآور شد: میزان هدف‌گذاری صادرات همدان در سالجاری 167 میلیون دلار بوده که 57 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شده که 14 میلیون دلار سهم مهرماه امسال است.

متین با اعلام اینکه استان همدان از نظر صادرات کالا در بین 31 استان کشور جزء 9 استان برتر شناخته شده است، تصریح کرد: در مجموع تا پایان مهر امسال 411 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان از مبادی مختلف کشور صادر شده است.

وی اظهار کرد: مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تجاری از سیاست‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که در این زمینه تراز تجاری استان همدان مثبت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در استان همدان اشاره کرد و گفت: 38 واحد صنعتی استان همدان از 40 درصد پیشرفت فیزیکی به 63 درصد رسیده است.