استاندار خوزستان گفت: رئیس جمهور روز یکشنبه هفته آینده به منظور افتتاح چندین طرح بزرگ و نیز کلنگ زنی چند طرح جدید به استان خوزستان سفر می کند.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: رئیس جمهور روز یکشنبه ۲۳ آبان در سفری یک روزه چندین طرح نفتی و مهم استان خوزستان را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: افتتاح سه فاز در میادین نفتی غرب کارون به ظرفیت استخراج ۲۰۰ هزار بشکه در روز، افتتاح مرکز CTC راه آهن تهران- اهواز با حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال، افتتاح کارخانه روغن کشی خلیج فارس در بندر امام با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال، افتتاح طرح آبرسانی به دشت آزادگان، هویزه، رفیع، شرق اهواز در قالب طرح آبرسانی غدیر، افتتاح پایانه مرزی شلمچه با حجم سرمایه گذاری ۲۷۶ میلیارد ریال و نیز افتتاح سه فاز پتروشیمی در مجتمع های پتروشیمی «تخت جمشید»، «کارون» و «فجر دو» از جمله طرح هایی است که در این سفر افتتاح خواهند شد.

شریعتی گفت: کلنگ زنی پالایشگاه جدید آبادان و چندین طرح مهم دیگر نیز به رئیس جمهوری پیشنهاد شده که در صورت موافقت وی در این سفر عملیات اجرائی آن آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص طرح پالایشگاه جدید آبادان گفت: این طرح به تصویب شورای عالی اقتصاد رسیده که احداث کامل آن از زمان آغاز عملیات اجرائی تا پایان طرح به یک بازه زمانی پنج ساله نیاز دارد که با افتتاح آن بیش از ۱۰ هزار نفر از بیکاران جذب این پالایشگاه می شوند و سپس پالایشگاه قبلی به موزه تبدیل خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۱،۳ میلیارد دلار فاینانس خارجی تصویب شده و تا پایان امسال نیز ۱.۷ میلیارد دلار فاینانس اسفند ماه تصویب می شود.

استاندار خوزستان در خصوص مرکز دیجیتالی CTC راه آهن نیز گفت: با افتتاح این طرح، تمامی مدیریت های قطارهای تهران - جنوب از طریق استان خوزستان انجام خواهد شد و مشکلات پیشین با افتتاح این طرح برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور اولین سفر استانی خود را در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۲ به استان خوزستان انجام داد و در جریان این سفر ضمن دیدار با مردم چندین طرح را افتتاح و یا کلنگ زنی کرد.