شهردار خرم‌آباد گفت: دفع آب‌های سطحی این شهر نیازمند 43 کیلومتر مربع لوله‌گذاری است.

به گزارش مرور نیوز، یحیی عیدی بیرانوند در جلسه ستاد مدیریت بحران بیان کرد: زیرگذرهای شهر خرم‌آباد بدون نظر کارشناسی و بسیار باعجله احداث شده‌اند و خیلی از مشکلاتی که در هنگام بارندگی پیش می‌آید ناشی از همین سیلاب‌ها است.

وی اظهار کرد: در این دولت با کمک همه مسئولین و تلاش مضاعف آنها سعی شد که لرستان بسیار خوب دیده شود و این تلاش‌ها باعث شد خرم‌آباد به عنوان یکی از هشت شهر برتر گردشگری انتخاب شود.

عیدی بیرانوند ادامه داد: در هفته فرهنگی لرستان به خوبی استان معرفی شد به طوری که سرمایه‌گذاران زیادی در حال رایزنی برای سرمایه‌گذاری در این استان هستند.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به حادثه غرق شدن دانشجوی ایلامی در سیلاب اخیر خرم‌آباد اضافه کرد: از دوستان رسانه‌ای خوهش داریم به گونه‌ای عمل کنند تا زحمات و تلاش‌های مسئولان لرستانی زیرسوال نرود و آبروی چند ساله استان ریخته نشود.

وی یادآور شد: سال گذشته چهار و نیم کیلومترمربع لوله‌گذاری برای دفع آب‌های سطحی استان صورت گرفت و در این راستا 5 میلیارد تومان هزینه کردیم.

عیدی بیرانوند خاطرنشان کرد: زمانی که کانال‌های شهر خرم‌آباد را بعد از آب‌‎گرفتگی بررسی کردیم، این کانال‌ها پر از قطعات یدکی ماشین بود و همین مسأله به مسدود شدن کانال‌ها منجر شده بود.

شهردار خرم‌آباد افزود: برای دفع آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد به 43 کیلومتر لوله‌گذاری نیاز داریم و در این راستا نیازمند اعتبار هستیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات شهرداری خرم‌آباد رتبه بیست و هفتم را در کشور دارد و فاصله سرانه درآمدی و پرداختی در استان ما 350 هزار تومان بوده و همین قضیه کمبود اعتبار دست و بال ما را برای رفع مشکل دفع آب‌های استان بسته است.

عیدی بیرانوند گفت: ‌ما در جریان سیلاب خرم‌آباد و غرق شدن دانشجوی ایلامی مقصر هستیم و باید در این خصوص بیشتر کار می‌کردیم.