مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از وجود 115 نقطه حادثه خیز در جاده های استان خبر داد و گفت: تاکنون شش نقطه حادثه خیز اصلاح شده است و مابقی نیز اصلاح و رفع نقص می شوند.

به گزارش مرور نیوز، خداداد مقبلی در نشست هم اندیشی عملیات راهداری زمستانی استان کرمان با اعلام این خب افزود: نقاط حادثه خیز و پر تصادف جاده ای استان کرمان شناسایی و اصلاح می شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی گفت: سالیانه در استان کرمان 800 نفر بر اثر سوانح رانندگی کشته می شوند که باید هر سال 10 تا 20 درصد این آمار کاهش پیدا کند.
مقبلی با بیان اینکه خسارت جانی و مالی در تصادفات وجود دارد و تصادف از منابع انسانی و ملی می کاهد افزود: هر کشته در تصادفات 12 میلیارد ریال هزینه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: با کاهش تصادفات به انسجام و پایداری خانواده ها کمک می کنیم و باید مسوولیت خود را در قبال همنوعان، هم استانی ها و هموطنان نشان دهیم.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه راهداری انجام شده است گفت: نقص و کمبودهای باقیمانده در حوزه راهداری با برنامه ریزی دقیق در زمان کم باقی مانده تا زمستان رفع شود.
مقبلی اضافه کرد: در نشست امروز بایدها و نبایدهای حوزه راهداری مطرح و در نقلیه، ماشین آلات و ایمن سازی محورها در فصل سرما و زمستان تذکرات لازم داده شد.
وی خطاب به مسوولان راهدارخانه ها گفت: کمبودهای های فصل زمستان را گزارش کنید تا به زودی برطرف کنیم و با آمادگی لازم به سراغ فصل سرما برویم ضمن آنکه باید نمک و ماسه مورد نیاز در زمان محدود باقی مانده تهیه شود و ماشین آلات نمک پاش از هم اکنون آماده و در گردنه ها مستقر شوند.
مقبلی گفت: انتخاب راننده مناسب برای دستگاه ها، وسایل لازم و گرمایشی در راهدارخانه ها تامین شده است و در صورت کمبود، برطرف می شود ضمن آنکه در برخی شهرستان های جنوبی مشکل سیل وجود دارد که با انجام اقدامات اولیه، مسیرهای عبور سیل مشخص و هدایت شود که به راه ها آسیبی وارد نکند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: ایمنی راه ها یکی از اهداف مهم و اولویت کاری حوزه راهداری است که تعامل با پلیس راه برای رسیدن به آن لازم و ضروری است.
مقبلی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای سفر به جنوب کشور در ایام اربعین حسینی انجام و ناوگان مناسب برای سفر به کربلای معلی در نظر گرفته شده است، افزود: کنترل اتوبوس های مسافربری توسط پلیس راه بیشتر شود تا این محدوده زمانی را مسافران به سلامت بگذرانند.
وی گفت: ادغام راهداری و حمل و نقل جاده ای که در جهت نگهداری راه ها، حمل و نقل و ایمنی است؛ از این جهت وظیفه ما محدود اما تخصصی تر می شود که فرصت مناسبی است تا بتوانیم در جهت ایمن سازی، برنامه ریزی، کاهش تصادفات و ساماندهی حمل و نقل بکوشیم و به جایگاه مورد نظر برسیم.