رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از عدم حضور مدیران استانی در جلسات و نشست های شورای اداری شهرستانها انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، حسن سلیمانی در جلسه شورای اداری شهرستان صحنه از تمامی مسئولین خواست که فقط رفع تکلیف نکنند و این احساس را داشته باشند که خانواده خودشان در روستاهای شهرستان است و با دلسوزی نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام داشته باشند. 

وی تاکید کرد: غایت نظام جمهوری اسلامی را در این می دانم که همه با هم کار کنیم تا مردم کرامت انسانی داشته باشند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: هر چه انجام می دهیم باید با خواست خود و بدون هیچ منتی صورت گیرد تا مردم اظهار رضایت داشته باشند، اما گاهی اوقات ارائه خدمتمان متناسب با اینکه ما فکر کنیم خدمتگزار مردمیم نیست. ما در واقع خدمت می‌فروشیم و اعمال حاکمیت می کنیم و از این دو حالت خارج نیست و به نوعی مردم مجبورند خدمات را از ما بخرند. اگر سیستم به گونه ای بود که مثلا چند شرکت گاز دیگر وجود داشت مردم چه تکلیفی داشتند که حتما از ما بخرند و یا اگر چهار تا شرکت برق دیگر هم بود آیا مکلفند از شما بخرند و یا اگر چند تا شرکت ارائه خدمات کشاورزی بود بازهم می آمدند از شما خدمت بگیرند؟

 سلیمانی خاطرنشان کرد: در این حالت من فقط از همکاران و مجریان برخورد احترام آمیز با ارباب رجوع و مردم را خواستارم. اگر رضایت مردم وجود داشته باشد اینقدر حجم مراجعه مردم برای ملاقات با نمایندگان اتفاق نمی افتاد.

 وی گفت: زمانی که در سیستم طبیعی اداری، کار مردم انجام نمی‌شود و مشکلشان حل نمی‌شود سراغ نمایندگان می‌آیند و اکثر مکاتبات ما نمایندگان حول ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان است. البته این را می دانم که شما مدیران امکانات ارائه خدمت به نحو احسن را ندارید و شرایط امکانات و اعتباری مملکت را نیز همه می دانیم که مساعد نیست.

 نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه از مدیران دستگاه های اجرایی که کمتر برای بازدید میدانی و مراجعات مردمی وقت می گذارند و حتی کمتر در جلسات شهرستانی شرکت می کنند، انتقاد کرد.

 سلیمانی اولویت خود را در منطقه موضوع اشتغال عنوان و متولی این موضوع را مدیران دستگاه‌ها معرفی کرد و افزود: در این سیستم عملکرد وزیر تا کارمند جزیی ادارات در بخش‌ها برای احقاق رضایتمندی مردم موثر هستند.