استاندار اصفهان گفت: اصفهان با تقدیم ۲۳ هزار شهید تجلی‌گاه ایثارگری و شهادت طلبی است و این استان استحقاق ایجاد یک موزه مناسب در حوزه دفاع مقدس را دارد که باید هر چه سریع تر تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، رسول زرگرپور اظهار داشت: احداث موزه دفاع مقدس کار بسیار بزرگی است و باید هرچه سریع تر این موزه راه اندازی شود.

وی افزود: این موزه در انتقال فرهنگ ایثار وشهادت و به ثمر رساندن نهال انقلاب اسلامی و مجاهدت های رزمندگان اسلام به نسلهای بعد نقش بسیار ارزنده ای خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اصفهان استحقاق ایجاد یک موزه مناسب در حوزه دفاع مقدس را دارد، گفت: همه ی مدیران مربوطه باید تلاش نمایند تا این موزه هر چه سریع تر تکمیل و راه اندازی شود.

استاندار اصفهان به روند عملیات اجرایی موزه اشاره کرد و گفت: ساختمان فاز اول موزه ی دفاع مقدس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و از لحاظ محوطه سازی نیز ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه تجهیزات و زیرساخت ها خریداری شده است، گفت: باید از ظرفیت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری اصفهان برای تکمیل این پروژه استفاده شود.

شایان ذکر است موزه ی دفاع مقدس با ۷ هزار و ۲۰۰ متر زیربنا در ۴ طبقه ساخته شده است که به تجهیزات مدرن از جمله نوزپردازی، نمایش سه بعدی و... مجهز می باشد.