استاندار مرکزی ضمن تاکید بر اینکه در نیروگاه حرارتی شازند فقط و فقط باید از سوخت گاز استفاده شود، گفت: اگر به من خبر برسد که یک لیتر مازوت در نیروگاه مصرف شده یک ساعت بعد جلسه شورای تامین را تشکیل داده و نسبت به اعمال قانون اقدام خواهم کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمود زمانی قمی روز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات مصوب شده در راستای ایجاد رونق تولید تلاش کنند.

وی ضمن تاکید بر نظارت بر واحدهایی که این تسهیلات را اخذ کرده‌اند، گفت: می‌بایست بر واحدهایی که وام گرفته‌اند نظارت کرد که البته این مهم به این معنا نیست که روند پرداخت تسهیلات را کند کنیم.

زمانی قمی با اشاره به برخی تخلف‌ها خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای ممکن است تخلفی صورت بگیرد، اما نمی‌توان به خاطر تخلف احتمالی چند نفر چرخ تولید کشور و استان را متوقف کرد، بانک ها باید روند پرداخت تسهیلات رونق تولید را سرعت ببخشند.

استاندار مرکزی  در ادامه ضمن اشاره به کاهش مصرف آب و برق در نیروگاه حرارتی شازند، بر عدم استفاده از مازوت به عنوان سوخت در این نیروگاه تاکید کرد و گفت: من اجازه مصرف یک لیتر مازوت را در هیچ شرایطی نخواهم داد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ممنوعیت استفاده از مازوت در این نیروگاه را اعلام کرده و اعلام رئیس جمهور مصوبه دولت است و به وزیر نفت نیز ابلاغ شده است، اظهار کرد: من به عنوان استاندار وظیفه دارم از مصرف مازوت در نیروگاه برای حفظ سلامت مردم و پاکی هوای شهر اراک جلوگیری کنم.

زمانی قمی ضمن تاکید بر اینکه در نیروگاه حرارتی شازند فقط و فقط باید از سوخت گاز استفاده شود، ادامه داد: اگر به من خبر برسد که یک لیتر مازوت در نیروگاه مصرف شده یک ساعت بعد جلسه شورای تامین را تشکیل داده و نسبت به اعمال قانون اقدام خواهم کرد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فعالیت‌های انجام شده در کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد جمعیت بسیاری را تحت پوشش قرار داده و هر ساله نیز جمعیت بسیاری از پوشش این مجموعه خارج شده و خودکفا می شوند و در قالب اقدامات این نهاد عمل به مبانی دینی و آموزهای دینی انجام می گیرد.

وی با اشاره به توافقی که در سفر ریاست جمهوری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص ایجاد پنج هزار فرصت شغلی شد، گفت: بانک‌ها نسبت به بخشنامه‌های صادره نسبت در خصوص ضامن جهت این استفاده از این تسهیلات توجه کنند، بی‌توجهی به این مهم به این مفهوم است که به بخشنامه بانک مرکزی بی توجهی شده است.

زمانی قمی افزود: در این بخش می‌توان اشتغال بسیاری ایجاد کرد؛ چرا که پرداخت تسهیلات در این بخش اشتغال‌های خرد و خانگی با هزینه‌های بسیار پائین را به همراه دارد.

وی در خصوص طرح شرکت تجارت ماندگار سلیم در خصوص راه‌اندازی سایت پسماند صنعتی و پسماندهای ویژه نیز با بیان اینکه چنین اقدامی ارزشمند است، گفت: این طرح باید در کارگروه مطرح شود و با توجه به اهمیت مسئله پسماند از این طرح حمایت می‌کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در آستانه اربعین قرار داریم، گفت: استان مرکزی نیز در کنار سایر استان‌ها به منظور برپایی این اجلاس بزرگ و جهانی مدد برساند.

محمدمهدی ناصری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای وظایف این اداره کل ارائه داد و ضمن تاکید بر تصویب پروژه گسترش دسترسی محرومین به تسهیلات دولتی و غیردولتی، ارتقای مهارت‌های پایدار حرفه‌ای و توسعه شبکه‌های تامین، تولید و توزیع و توانمندسازی اجتماعی فقرا و تسهیل و توسعه کسب و کار خرد فقرا در راستای اقتصادی مقاومتی عنوان کرد: بر اساس طرح استعدادسنجی کلان به منظور شناسایی جامعه هدف مستعد اشتغال به دنبال تسهیلات، تعداد 18 هزار و 451 خانوار را در قالب 41 هزار و 151 نفر مطالعه کردیم که در پایان 18 هزار و 477 نفر مستعد اشتغال شناخته شدند.

وی ضمن اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان و تصویب 50 میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی گفت: این میزان تسهیلات از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و بر اساس مصوبه اشتغال و جذب اعتبارات سال‌های گذشته و تعداد متقاضیان، توزیع اعتبارات شهرستانی این مصوبه انجام شده است.

ناصری افزود: در کنار این مصوبه تبصره 26 قانون بودجه سال 95 را هم به مبلغ 21 میلیارد و 600 میلیون تومان توزیع کرده ایم. در مجموع اعتبارات اشتغال و تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) به میزان 71 میلیارد و 600 بوده است که از این مبلغ 17 میلیارد و 440 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده و ابلاغ شده است.

سید علیرضا مصطفوی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ایجاد رونق تولید در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ارائه کرد و گفت: تعداد هزار و 527 طرح در سامانه بهین یاب ثبت شده است که از این تعداد 650 طرح در حوزه صنعت و 877 طرح در حوزه کشاورزی است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تعداد کل متقاضیان ثبت نام در این سامانه هزار و 318 مورد جهت تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۰۹ مورد جهت تسهیلات سرمایه ثابت است.

وی تعداد طرح‌های معرفی شده به سیستم بانکی را ۸۵۲ طرح با تسهیلات پیشنهادی ۹۵۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تعداد طرح‌های مصوب شده توسط بانک‌ها ۳۳۲ طرح با تسهیلات ۳۳۱ میلیارد تومان است.

مصطفوی ادامه داد: از مجموع طرح‌های مصوب تسهیلات ۲۰۶ طرح با مبلغی معادل ۱۸۱ میلیارد تومان پرداخت شده و علاوه بر تسهیلات فوق تعداد ۲۷۴ طرح کوچک و متوسط نیز ۱۶۶ میلیارد تومان به صورت مستقیم دریافت کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پایان گفت: بر این اساس کل تسهیلات پرداختی در قالب طرح رونق تولید در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ۳۴۷ میلیارد تومان است که بیش از 87 درصد از کل سهمیه ابلاغی به استان مرکزی است.

بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در شش ماهه اول سال جاری 96 درصد سوخت نیروگاه گاز بوده است که بر اساس توافقات انجام شده تا پایان سال به 100 درصد می رسد.