شهردار اصفهان گفت: گفتمان سازی در سطوح مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی امری مهم و ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در پنجمین نشست تخصصی نبض فرهنگ شهر با موضوع ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و رونمایی از مجلد تئاتر و صنایع دستی از سلسله نشست های نبض فرهنگ شهر اظهار کرد: چشم انداز بسیاری از شهرها دانش محوری است.

وی با بیان اینکه در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ قرار است اصفهان به شهر دانش محور و شهر دانش بنیان تبدیل شود، اضافه کرد: حضور شهرداری در سال های اخیر در توسعه کتاب و کتابخوانی خوب بوده است و طی سال های گذشته در عرصه سخت افزاری به خوبی عمل کرده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مباحث سخت افزاری و نرم افزاری در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی باید توأمان باشد، تصریح کرد: گفتمان سازی در سطوح مختلف در حوزه کتاب و کتابخوانی امری مهم و ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان می تواند در این زمینه محور باشد، ادامه داد: امیدواریم شهرداری بتواند بستر سخت افزاری و نرم افزاری توسعه کتاب و کتابخوانی را در شهر فراهم کند.

جمالی نژاد تاکید کرد: شهرداری اصفهان در کنار اقدامات عمرانی، خدماتی و ترافیکی به مباحث فرهنگی نیز توجه ویژه دارد اما شهرداری با وجود اینکه در این حوزه مسوولیتی ندارد، در عرصه توسعه کتاب و کتابخوانی وارد شده است.